کد خبر 232505
۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

بهره برداری از ۲ پل بزرگراهی در جنوب پایتخت

بهره برداری از ۲ پل بزرگراهی در جنوب پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری ۲ طرح عمرانی (پل بزرگراهی) در جنوب غربی پایتخت خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۶ کیلومتر گردش‌های اضافی شهروندان از بین رفت.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، هادی حق بین روز شنبه در حاشیه برنامه هشتاد و هفتمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: امروز این ۲ طرح عمرانی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دوره ششم مدیریت شهری، شناسایی تقاطع های پرتقاضا و اجرای طرح‌هایی باهدف پیوند محلات و کاهش گردش‌های اضافی است، افزود: یکی از این طرح‌ها دسترسی معابر مناطق ۱۷ و ۱۸ است که باعث کاهش گردش‌های اضافی و تسهیل در رفت‌ وآمد شهروندان خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: این طرح که در تقاطع بزرگراه آیت‌الله سعیدی با راه‌آهن تهران - اهواز اجرا شده شامل ۲ دستگاه پل رفت‌ و برگشت به طول متوسط ۴۲ متر در طرفین حریم راه‌آهن تهران - اهواز است که هر پل دارای ۲ خط عبوری و ۲ پیاده‌رو است.

حق بین ادامه داد: این طرح که گشایش آن ۵.۵ کیلومتر کاهش گردش‌های اضافی را در پی خواهد داشت طی یک سال اجرا و به پایان رسیده است.

وی همچنین پل شهید مختاری واقع در منطقه ۱۸ را دومین طرح قابل‌ بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: این پل که در محدوده شرق خیابان مختاری بر روی محورهای تندرو بزرگراه شهید بروجردی احداث شده کندروهای شمالی و جنوبی بزرگراه شهید بروجردی و محلات مجاور را به یکدیگر متصل کرد.

به گفته وی، این پل به‌صورت رفت‌ و برگشت طراحی شده و دارای ۵۲ متر طول و ۱۵ متر عرض شامل ۲ خط عبوری و یک پیاده‌رو در هر مسیر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: احداث پل مختاری در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و ۶ ماه به طول انجامید و کاهش ۱.۱ کیلومتری گردش‌های اضافی از سایر مزایای بهره‌برداری از آن به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha