کد خبر 232092
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

حیات گزارش می دهد؛

متن اصلاحی لایحه بودجه 1403 منتشر شد + جزئیات

متن اصلاحی لایحه بودجه 1403 منتشر شد + جزئیات

لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز مجلس اعلام وصول شد و کلیات این لایحه در جلسه فردا مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ با توجه به مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، روز گذشته دولت لایحه اصلاحیه بودجه را تقدیم مجلس کرد که امروز اعلام وصول شد. جلسات کمیسیون تلفیق از روز گذشته برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده تشکیل شده است و فردا در دستور مجلس قرار می گیرد.

در صورتی که کلیات لایحه بودجه در مجلس تصویب شود، لایحه برای بررسی جزئیات به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.

لایحه اصلاحیه بودجه درجلسه امروز مجلس اعلام وصول شد که در جلسات  نوبت بعدازظهر و شب کمیسیون تلفیق کلیات بررسی و رای گیری می‌شود وگزارش برای بررسی در جلسه فردا صبح مجلس به صحن ارائه می شود که در صورت تصویب در صحن، کمیسیون تلفیق جزییات لایحه را بررسی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در این رابطه گفت: دولت  ۱۲۰هزار میلیارد تومان برای نان مردم در سال آینده و  برای کالاهای اساسی ۱۵ میلیارد دلار با قیمت ارز ترجیحی پیش بینی کرده است. نرخ ارز ترجیحی نیز ۲۸هزار و پانصد تومان تعیین شده است.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان، مسئله مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود، اما تاکید کردیم که هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها از جمله به بازنشستگان، هزینه‌های جاری، هزینه‌های مالی و غیره مربوط به بخش دوم لایحه است. در اصل طبق مصوبه مجلس امسال بودجه در دو بخش ارائه می‌شود ولی اعلام کردیم که آمادگی داریم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان منابع لازم را تامین کنیم.

وی گفت: سعی کردیم سیاست‌های کلی برنامه هفتم را در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ کنیم. برنامه هفتم ناظر به برخی تکالیف از جمله تامین مالی، رشد و حمایت از اشتغال و تولید، اصلاح ساختار بودجه، موضوعات مدیریت آب و کشاورزی، موضوعات مربوط به برق و انرژی، نفت و گاز، صنعت و معدن، موضوع آموزش و فرهنگ و نظام اداری است که این موارد در لایحه دیده شده است.

متن لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به بخش اول بودجه را در اینجا بخوانید.

متن اصلاحی لایحه بودجه 1403 منتشر شد + جزئیات
متن اصلاحی لایحه بودجه 1403 منتشر شد + جزئیات

گروه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha