کد خبر 231108
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

منظور در صحن مجلس:

دولت ۵۰ همت برای همسان‌سازی بازنشستگان در لایحه بودجه می‌آورد

دولت ۵۰ همت برای همسان‌سازی بازنشستگان در لایحه بودجه می‌آورد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان را برای همسان‌سازی بازنشستگان در بخش مصارف لایحه بودجه می‌‎‌آورد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، داوود منظور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: امروز شاهد بیان برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از سوی نمایندگان بودیم که امیدوارم در فضای همدلانه‌ای که بین دولت سیزدهم و مجلس یازدهم وجود دارد، بتوانیم آخرین بودجه‌ای را که در مجلس یازدهم تصویب می‌شود، با رویکرد مؤثر برای مردم و امیدآفرین و کمک‌کننده به اجرای برنامه هفتم در سال اول تصویب کنیم.

وی ادامه داد: دولت تلاش کرد بودجه را در زمان قانونی مصوب به مجلس تقدیم کند. ما خود را مقید می‌دانیم آنچه را که نمایندگان به عنوان قانون تکلیف می‌کنند، بنابراین ما در چارچوب ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مجلس مرحله اول بودجه را در زمان مقرر تقدیم مجلس کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بسیاری از نگرانی‌های مطرح شده از سوی نمایندگان ناظر به بخش دوم بودجه است، تصریح کرد: ما هنوز وارد بخش دوم نشدیم و در مرحله اول فقط منابع، سقف منابع، احکام و تراز عملیاتی را تقدیم مجلس کردیم. لایحه بودجه در چارچوب ماده ۱۸۲ اصلاحی آئین‌نامه مجلس تنظیم شده است و ما در بخش اول وارد مصارف نشدیم.

منظور ادامه داد: ما در سقف منابعی که تصویب می‌کنیم حتماً مصارف را با رویکردی که شما در برنامه هفتم تکلیف کردید، تنظیم می‌کنیم یعنی ما خود را مقید می‌دانیم برنامه هفتم مصوب شده از سوی مجلس را عیناً در بخش مصارف بودجه ۱۴۰۳ اعمال کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نگرانی اصلی درباره بازنشستگان بوده که از زمان تصویب برنامه هفتم موضوع همسان‌سازی مطرح شد. دیروز در جلسه کمیسیون تلفیق گفتیم که این موارد در بخش مصارف است و ما هنوز به بحث حقوق بازنشستگان، مستمری‌بگیران و موارد اینچنینی ورود نکرده‌ایم، اما با توجه به این‌که اعضای تلفیق تاکید داشتند که باید سقف اعتبارات مورد نیاز برای همسان‌سازی در مراحل اول لحاظ شود ما گفتیم که ۵۰ همت (۵۰ هزار میلیارد تومان) را پیش‌بینی می‌کنیم و قطعاً ۵۰ همت را در مرحله دوم بودجه در مصارف تأمین می‌کنیم.

وی اظهار کرد: رأی دادن به کلیات لایحه بودجه به معنای وارد شدن به بررسی جزئیات و انجام اصلاحات و رفع دغدغه نمایندگان در بخش منابع و مصارف است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که ما از هفته گذشته تدوین بخش دوم لایحه بودجه را شروع کردیم، تصریح کرد: برخی نسبت به اقلام درآمدی بودجه نگرانی‌هایی را مطرح کردند، گفته شد که عدد بالایی برای مالیات پیش‌بینی شده است؛ باید درباره مالیات از مردم رفع نگرانی کنیم بخشی از افزایش مالیات به خاطر ظرفیت‌های قانونی جدید پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه به ویژه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha