کد خبر 230869
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

خداحافظی صخره ایتالیایی نزدیک است

خداحافظی صخره ایتالیایی نزدیک است

جورجو کیه‌لینی فاش کرد احتمالا دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد و بازنشسته می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی حیات، مدافع سابق یوونتوس اذعان دارد که فینال جام MLS احتمالا آخرین بازی او به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای است. جورجو کیه‌لینی درباره خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: باید به ایتالیا برگردم و تصمیم نهایی را بگیرم. اکنون باید از خانواده لذت ببرم، به ایتالیا برگردم و سپس تصمیم نهایی را بگیرم. نمی‌خواهم تصمیمی‌ بگیرم و بعدا تغییرش دهم. امیدوارم بتوانم به این لیگ و این سازمان برای ادامه پیشرفت کمک کنم.

لس‌آنجلس‌اف‌سی که کیه‌لینی را در اختیار دارد با شکست در فینال جام MLS مقابل کلمبوس کرو نتوانست عنوان قهرمانی داخلی را حفظ کند. مدافع ایتالیایی پس از سوت پایان بازی در نشست خبری اعتراف کرد که اکنون می‌تواند تصمیم به بازنشستگی بگیرد.

کیه‌لینی تابستان ۲۰۲۲ پس از پایان قراردادش با یوونتوس به لس‌آنجلس‌اف‌سی پیوست. او یکی از موفق‌ترین بازیکنان تاریخ یوونتوس بوده است. ۹ قهرمانی متوالی در سری آ، یک قهرمانی در سری B، پنج قهرمانی کوپاایتالیا و پنج قهرمانی سوپرکاپ افتخارات او با بیانکونری است. او فصل گذشته در اولین دوره حضورش در لس‌آنجلس اف‌سی قهرمان MLS شد.

کیه‌لینی تابستان ۲۰۰۵ با قراردادی به ارزش ۷.۷ میلیون یورو از فیورنتینا به یوونتوس پیوست. این مدافع میانی ایتالیایی در ۱۷ سال حضورش در این باشگاه، ۵۵۹ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد، ۳۶ گل به ثمر رساند، ۲۵ پاس گل داد و افتخارات زیادی از جمله ۹ اسکودتو را به دست آورد.

این بازیکن ۳۸ ساله تابستان دو سال پیش قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد و به فینال سال ۲۰۱۲ نیز رسیده بود اما دوران سختی را در جام جهانی سپری کرد، زیرا ایتالیا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در مرحله گروهی کنار گذاشته شد و سپس یک شکست تاریخی در پلی آف مقابل سوئد باعث شد تا این تیم به جام جهانی روسیه نرسد. کیه‌لینی ۳۸ ساله اولین بازی خود را در تیم ملی ایتالیا سال ۲۰۰۴ انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha