کد خبر 229813
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

عضو ارشد حماس:

اسرای اسرائیل جز با توقف اشغالگری روی آزادی را نخواهند دید

اسرای اسرائیل جز با توقف اشغالگری روی آزادی را نخواهند دید

یک عضو ارشد حماس ضمن قدردانی از مقاومت اسلامی در لبنان، عراق و یمن از کشورهای عربی خواست به روند عادی سازی پایان داده و با اشغالگران مبارزه کنند.

به گزارش گروه بین الملل حیات، زاهر جبارین مسئول کمیته اسرا و مجروحان و شهدا در جنبش حماس دیشب در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه مذاکرات برای پیشبرد تبادل اسرا با قطر ادامه دارد، تاکید کرد که تا زمانی که جنایات رژیم اسرائیل در غزه ادامه پیدا کند، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

وی از تمامی قدرت‌های جهانی خواست تا به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین و قدس اشغالی پایان بدهند. جبارین تصریح کرد: ما آمادگی پرداخت هزینه آزادی خود را داریم و به چیزی کمتر از استقلال خود قانع نخواهیم شد.

این مقام ارشد حماس با اشاره به روند تبادل اسرا با میانجگری قطر گفت که تلاش‌ها قطع نشده و برادران در قطر تلاش خود را برای مهار تجاوز اسرائیل در غزه انجام می‌دهند، ما پیشنهاد داده‌ایم که افراد بالای سن ۶۰ سال از اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای بالای سن ۶۰ سال ما از زندان‌های اسرائیل، آزاد شوند.

وی تاکید کرد: اسرای اشغالگران اسرائیلی قبل از توقف جنایات در غزه روی آزادی را نخواهند دید. مقاومت و در رأس آنها حماس در غزه پایدار است و ما یقین داریم که ملت فلسطین، اشغالگری را از بین خواهد برد.

جبارین ابراز داشت: ما اطلاعاتی در اختیار داشتیم که نشان می‌داد تجاوز اسرائیل به غزه بعد از عملیات تبادل اسرای غیرنظامی ادامه پیدا خواهد کرد، این تجاوز باید متوقف شود و مطالبات ملت ما تأمین گردد، چرا که ما در جنگ آزادسازی خود هستیم و اشغالگران باید از سرزمین ما خارج شوند.

جبارین ابراز داشت: منافع طبقه حاکم در رژیم صهیونیستی استمرار جنگ در غزه است، چرا که بلافاصله بعد از توقف جنگ حیات سیاسی آنها به پایان می‌رسد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باید به علت شکست در عملیات طوفان الاقصی و شکست اطلاعاتی در تمامی سطوح امنیتی و نظامی و سیاسی به زندان بیفتد. آنها به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

وی ادامه داد: نتانیاهو به خوبی می‌داند که بعد از پایان این درگیری‌ها به علت فساد و تحت پیگرد بودن از سوی دادگاه‌های اسرائیل همراه با تمامی حاکمیت نازیستی اسرائیل که این جنایت‌ها را مرتکب شده‌اند، باید به زندان بروند.

این مسئول حماس خاطرنشان کرد که هر جنایت اسرائیل ضد ملت فلسطین باعث تسریع در پایان اشغالگری اسرائیلی خواهد بود.

وی همچنین از مقاومت اسلامی در لبنان و عراق و یمن تشکر کرده و از دیگر دولت‌های عربی و اسلامی خواست تا با اشغالگران اسرائیلی مبارزه کنند.

جبارین به موضوع سفر اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی به دبی نیز اشاره و تاکید کرد که استقبال یک کشور عربی از رئیس رژیم صهیونیستی در این شرایط یک موضوع غیر منطقی بود و برای ما گران است. ما مخالف عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی هستیم.

جبارین به اظهارات کاملاً هریس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت: اگر او می‌خواهد حماس را ریشه کن کند، باید ۷۵ درصد ملت فلسطین را ریشه کن کند، ما هر طرحی برای ایجاد منطقه حائل در غزه را به شکست خواهیم کشاند و موضوع فلسطین هیچ راهکار امنیتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha