کد خبر 229747
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

سازمان ملل: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه فاجعه است

سازمان ملل: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه فاجعه است

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ازسرگیری درگیری‌ها در غزه را فاجعه خوانده و رژیم صهیونیستی را «اشغالگر» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ازسرگیری درگیری‌ها در غزه یک فاجعه است و من از طرفین می خواهم فوراً تلاش‌ های خود را برای برقراری آتش‌ بس افزایش دهند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این خصوص ادامه داد: اظهارات اخیر رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل مبنی بر برنامه ریزی برای گسترش و تشدید حملات علیه غزه بسیار نگران کننده است.

ولکر ترک با تاکید بر اینکه از ۷ اکتبر تاکنون هزاران نفر در غزه کشته شده اند، تصریح کرد که امروز هزاران نفر به همین سرنوشت دچار شده‌ اند.

وی در ادامه اضافه کرد: افراد دیگر در خطر کوچ اجباری به مناطق پرجمعیت و ناسالم غزه هستند. این وضعیت فراتر از بحران است. اسرائیل به عنوان «قدرت اشغالگر» بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه باید اطمینان حاصل کند که نیازهای اولیه مردم نوار غزه مانند غذا، آب و مراقبت های پزشکی تأمین می‌شود.

این مقام سازمان ملل گفت: من به همه طرف‌ها تعهدشان را یادآوری می کنم که اجازه و تسهیل انتقال سریع و بدون مانع کمک‌ های بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند در سراسر غزه را بدهند.

کمیسر عالی سازمان ملل از طرفین و جامعه جهانی خواست برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه تلاش های بیشتری انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha