کد خبر 228909
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان حدود ۸ برابر شده است

ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان حدود ۸ برابر شده است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان طی دو الی سه سال گذشته، حدود ۸ برابر شده است و این دستاورد خوبی است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، اسکندر مؤمنی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان از پارکینگ مرکزی استان که مربوط به خودروهای پرونده‌های موادمخدر است، بازدید کرد و گفت: با همت همه دستگاه‌ها، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان چندین برابر شده است؛ در واقع طی دو الی سه سال گذشته، حدود ۸ برابر شده و این دستاورد خوبی در بازدارندگی است.

مومنی افزود: در این پارکینگ به لحاظ زیرساخت و مسقف کردن برای جلوگیری از آسیب به اموال وسایل نفلیه مردم و متعلق به بیت المال، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: پارکینگ باید محلی برای توقف کوتاه مدت خودروهای توقیفی و مصادره‌ای باشد و می‌بایست به سرعت تعیین تکلیف شود و آن بخش که مربوط به دستگاه کاشف است واگذار شود و آن بخشی هم که باید به مزایده گذاشته شود، تشریفات قانون آن انجام و هزینه فروشش به خزانه واریز شود.

دبیرکل ستاد افزود: در سال جاری با همکاری دستگاه قضایی در استان سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۸۷ دستگاه خودرو توقیفی و مصادره ای ظرف چند ماه گذشته، به مزایده گذاشته و پارکینگ تا حد زیادی تخلیه شد.در حال حاضر ۶۸۰ دستگاه خودرو در پارکینگ وجود دارد که ۸۰ وسیله مصادره ای و ۶۰۰ دستگاه توقیفی است.از این تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو آماده انجام مزایده است و مابقی خودروها نیز، با دستور مقامات قضایی، تعیین تکلیف و به مزایده گذاشته می‌شود.

مؤمنی تأکید کرد: پارکینگ، باید محل توقف کوتاه مدت باشد و خودروها پس از تعیین تکلیف مقام قضایی در کمترین زمان ممکن بر اساس مسیر قانونی باید فروخته و واگذار شود تا اموال بیت‌المال دچار رسوبی و فرسودگی نشود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بازدارنده در مقابل قاچاقچیان موادمخدر، ضربه به بنیان‌های مالی آنان است، گفت: اگر قاچاقچی دستگیر شود و به بنیان مالی او ضربه نخورد، ممکن است از داخل زندان و یا با کمک افراد جایگزین، باند خود را همچنان هدایت کند، اما اگر بنیان مالی او ضربه بخورد، اساساً آن باند به‌طور کامل متلاشی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha