کد خبر 228908
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

حماس یک اسیر دیگر را خارج از توافق آزاد کرد

حماس یک اسیر دیگر را خارج از توافق آزاد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که یک اسیر دو تابعیتی با تابعیت روسیه را به صلیب سرخ تحویل داده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که با مداخله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و خارج از توافق تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و این جنبش یک اسیر دو تابعیتی با تابعیت روسیه را آزاد کرده و به صلیب سرخ تحویل داده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که مقامات صهیونیست به خانواده‌های ۱۳ تن از اسیران صهیونیست نزد جنبش حماس اعلام کرده که این اسیران امروز آزاد خواهند شد.

منابع عبری اعلام کردند که در حال حاضر تأخیری در روند تبادل اسیران به وقوع نپیوسته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که کابینه جنگ این رژیم امشب برای بررسی امکان تمدید آتش‌بس موقت در غزه تشکیل جلسه خواهد داد.

شب گذشته نیز جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی اعلام کرد که ۱۳ اسیر صهیونیست و ۷ شهروند خارجی را به صلیب سرخ تحویل داده و آزاد کرده است. در مقابل رژیم صهیونیستی نیز ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی را آزاد کرد.

دو روز پیش نیز در چارچوب آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های این رژیم در مقابل ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد شدند. همراه این ۱۳ اسیر صهیونیست ۱۲ شهروند تایلندی نیز خارج از توافق آتش‌بس توسط جنبش حماس آزاد شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha