کد خبر 228299
۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

90 درصد کابل‌های مخابراتی سوریه و فیبرنوری ایران در یزد تولید می‌شود

90 درصد کابل‌های مخابراتی سوریه و فیبرنوری ایران در یزد تولید می‌شود

مدیرعامل گروه کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد گفت: 90 درصد فیبرنوری ایران و کابل‌های مخابراتی سوریه در استان یزد تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدجواد عسکری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اهمیت ظرفیت تولید کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد، اظهار کرد: خوشبختانه طی سه سال گذشته توانستیم گردش نقدینگی این کارخانه را از سه ماه به ۲.۵ ماه کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که در پنج ماهه نخست امسال توانستیم کل بودجه پیش‌بینی شده یک ساله جاری را محقق کنیم، افزود: در حال حاضر تمام شرکت‌های وابسته به گروه کارخانجات شهید قندی سود آور هستند.

مدیرعامل گروه کارخانجات کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد گفت: هم اکنون برنامه ۱۵ مگاوات تولید در دستور کار قرار دارد و بنا داریم در سال آینده تا تولید ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی پیش برویم.

عسکری با بیان این‌که تاکنون نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش تولید در گروه کارخانجات شهید قندی ثبت شده است، تصریح کرد: هدف‌های صادراتی محصولات شهید قندی یزد کشورهای سوریه، افغانستان، کشورهای اوراسیا، ونزولا، ترکیه و عراق است.

وی صادرات تاکنون ۱.۵ میلیون یورو محصولات شهید قندی به کشور عراق را از جمله دستاوردهای پیشبرنده این گروه صنعتی در استان یزد است، خاطرنشان کرد: امروز ۹۰ درصد تولید فیبر نوری ایران و ۹۰ درصدکابل‌های مخابراتی کشور سوریه به عهده کارخانجات شهید قندی است.

مدیرعامل شهید قندی با بیان این‌که در حوزه پنل خورشیدی با چهار کشور عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان مذاکرات تجاری انجام شده است، گفت: بحث‌های گمرکی و قوانین صادراتی را یکی از دغدغه های جدی حوزه صادراتی این مجموعه است.

عسکری تولید پنل‌های دو رو با راندمان بالاتر را از جمله برنامه‌های آینده گروه کارخانجات شهید قندی دانست و بیان کرد: بنا داریم محصولات خود را به جایی برسانیم که برای تولید پنل‌های خورشید جز سلول هیچ چیز دیگری را وارد نکنیم.

وی با بیان این‌که برای افزایش تولید و صادرات نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در گروه کارخانجات شهید قندی در صورت حمایت می توانیم نوید بخش خبرهای خوبی در حوزه تولید و صادرات محصولات باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha