کد خبر 227996
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

تاکید آمریکا بر «حمایت قاطع» از اوکراین در سایه شکوه‌های کی‌یف

تاکید آمریکا بر «حمایت قاطع» از اوکراین در سایه شکوه‌های کی‌یف

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به اوکراین و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور بر حمایت قاطع واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ آستین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کردم تا بر حمایت قاطع ایالات متحده از اوکراین تاکید کنم.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه نوشت: ما به همراه متحدان و شرکای خود به حمایت از اوکراین در زمینه ارائه مایحتاج فوری موردنیاز اوکراین در میدان نبرد و تجهیزات دفاعی ادامه خواهیم داد.

همچنین یک مقام ارشد دفاعی آمریکا که همراه لوید آستین به کی‌یف سفر کرده به خبرنگاران گفت که روسیه احتمالا در زمستان به زیرساخت‌های اوکراین حمله کند و بنابراین ارائه تجهیزات ضدهوایی به این کشور ضروری است.

وزیر دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) در یک سفر اعلام نشده وارد کی‌یف شد تا با مقام‌های این کشور دیدار کند.

این دومین سفر آستین به اوکراین از حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ روسیه به این کشور محسوب می‌شود. «بریجیت برینک» سفیر آمریکا در اوکراین و «کیپلینگ کالر» وابسته دفاعی واشنگتن در کی‌یف از وزیر دفاع ایالات متحده در کی‌یف استقبال کردند.

این در حالی است که مقام‌های اوکراینی از تاخیر در ارسال سلاح به این کشور گله و شکایت دارند. «میخائیل پودولیاک» مشاور زلنسکی اخیر گفته است: «تاخیرهای طولانی در ارسال تسلیحات به اوکراین، زمان کافی به روسیه می‌دهد تا آماده دفاع راهبردی شود. تجهیزات نظامی وعده‌ داده شده توسط غرب باید طی ۷ تا ۱۰ روز به مقصد برسند درحالی‌که این روند ۹۰ الی ۱۲۰ روز طول خواهد کشید».

زلنسکی هم گفته «جنگ اسرائیل و حماس عرضه مهمات به اوکراین را کاهش داده است» و کی‌یف از زمان شروع جنگ، گلوله‌های توپخانه کمتری را از متحدان خود دریافت کرده است.

شبکه بلومبرگ گزارش داده پنتاگون به دنبال حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه تحویل مهمات و تسلیحات به این رژیم را تشدید کرده است. از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا به کی‌یف هشدار داد، کشورهای عضو این اتحادیه دیگر استطاعت عرضه تسلیحات از انبارهای ارتش‌هایشان به کی‌یف را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha