کد خبر 227756
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

وزیر بهداشت در آئین بزرگداشت روز پرستار مطرح کرد:

اختصاص 6 همت در سال‌جاری برای تعرفه‌‎گذاری خدمات پرستاری/ کاهش مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار

اختصاص 6 همت در سال‌جاری برای تعرفه‌‎گذاری خدمات پرستاری/ کاهش مرگ و میر نوزادان به هشت در هزار

وزیر بهداشت با بیان اینکه پرستاران در دوران کرونا خدمات درخشانی را انجام داده‌اند، گفت: در سال جاری 6 همت برای تعرفه‌‎گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در آئین بزرگداشت روز پرستار ماهیت اصلی کشورهایی که خودشان را داعیه حقوق بشر و حاکمان دنیا داده، بر ملا شده و فجیع‌ترین جنایت‌ها بر علیه مردم فلسطین در حال انجام است. در تمام معاهدات بین‌المللی بیمارستان‌ها و کارکنان درمانی مصون هستند اما مراکز درمانی، بیماران، کودکان، پرستاران و پزشکان هدف بمباران قرار گرفته‌اند.

به گفته وی چهره واقعی آمربکا مشخص شده و جنگ اصلی در غزه توسط امریکا انجام می‌شود و سلاح‌های آمریکایی به غزه منتقل شده اما غزه قهرمانانه در حال مبارزه و ایستادگی هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کادر سلامت زیادی برای اعزام به غزه داوطلب شده‌اند، بیان کرد: جامعه پرستاری عملکرد درخشانی در دوران کرونا داشته اند.  بهترین نیروهای پرستاری متعلق به کشورمان هستند. در رشته پرستاری ۲۱۵۶ عضو هیات علمی در کشور داریم.

وی ادامه داد: امید به زندگی به ۷۶ سال ارتقا پیدا کرده است و کاهش مرگ و میر نوزادن به هشت در هزار تولد کاهش و مادران باردار به ۲۵ در ۱۰۰ هزار تولد دست یافته است.

عین‌اللهی همچنین گفت: الان ۱۸۰۰۰ خانه بهداشت در کشور راه اندازی شده است و امروز بیمارستان شهریار با ۳۱۳ تخت پس از ۳۴ سال، افتتاح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha