کد خبر 227712
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛

تدوین پیش نویس قانون جامع پرستاری

تدوین پیش نویس قانون جامع پرستاری

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۳۰ هزار پرستار در ۱۰۵۰ بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت بالغ بر ۹ هزار سر پرستار،بیش از  ۴۷۰۰سوپروایزر بالینی و ۱۰۱۸ مدیر  خدمات پرستاری در کشور داریم. 

به گفته وی در حال حاضر ۲۳۰ هزار پرستار در ۱۰۵۰ بیمارستان و مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند. کمک پرستاران نیز در حدود ۱۱ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد:  پرستار به تخت در بیمارستان های دانشگاهی ۱/۱۲ و در بخش های غیر دانشگاهی حدود۹۸صدم است. تعرفه پرستاری وارد سرانه سلامت شده است و با اجرای تعرفه گذاری نواقص آن مشخص و رفع خواهد شد. 

عبادی افزود: قانون تعرفه گذاری دسترنج زحمات همه همکاران به خصوص نظام پرستاری است. دستورالعمل اجرایی تعرفه خدماتو مراقبت های پرستاری در سامانه HIS تدوین شده است. 

وی تاکید کرد: درسال جاری بیش از ده هزار نفر پرستاری در مقطع کارشناسی و ۱۱۵ نفر در مقطع  دکترا پذیرش شده اند.دوره های تکمیلی در حال برگزاری است

عبادی افزود: پیش نویس قانون جامع پرستاری در حال تدوین است و ابن قانون سبب حفاظت از حرفه پرستاری علاوه بر حفاظت از سلامتی مردم خواهد شد. 

وی تصریح کرد: پرستاران مقطع کارشناسی ارشد شاغل در مراکز آموزشی، درمانی و دانشگاه ها  ساماندهی شده است. مجوزهای مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل رشد محسوسی داشته است.

ویاظهار کرد: وزارت بهداشت به سمت الکترونیک سازی ثبت خدمات پرستاری هستیم و امضای الکترونیکی پرستاری به صورت پایلوت در دو دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود و مجوزهای لازم دراین خصوص از قوه قضائیه گرفته شده است. 

عبادی گفت: در برنامه هفتم پیش بینی شده تا خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha