کد خبر 227191
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

محمودی خبر داد؛

استفاده از بوستان ولایت در مواقع بحرانی پایتخت به منظور اسکان اضطراری

استفاده از بوستان ولایت در مواقع بحرانی پایتخت به منظور اسکان اضطراری

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بوستان ولایت مکانی هست که درنظر داریم در زمان وقوع بحران برای عملیات اسکان اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد لذا محل مهمی برای ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ آبان ماه، تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران با مشارکت سازمان های تخصصی، عضو ستاد مدیریت بحران کشور، مدیریت بحران استانداری تهران، دستگاه های امدادی و خدمات اضطراری و نیروهای انتظامی در بوستان ولایت برگزار شد.

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این مراسم گفت: این اولین مانور برگزار شده در مقیاس کوچک ‌از نظر حجم، تجهیز و نیروی انسانی در بوستان ولایت می باشد.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش این مانور حضور تمام دستگاه ها در حداکثر نحوه مدیریتی خود است، افزود: در این مانور قرار است سیستم های ارتباطی، نحوه مدیریت در  عملیات امداد و اسکان چک شود.

محمودی بیان کرد: در این مانور نقاط قوت و ضعف مشخص و اصلاح می شود تا در عملیات واقعی این نواقص به حداقل برسد و با توجه به اینکه شهر تهران بالغ بر ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد که از بسیاری از کشورها بیشتر است امادگی در این شرایط ضروریست.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مانورهای برگزار شده در تهران بازخورد ملی و جهانی دارد، تصریح کرد:  در جمعیت هلال احمر خدمات بین المللی بسیار زیادی انجام می پذیرد همانطور که در سال جاری در سیل لیبی و زلزله افغانستان حضور مستقیم داشتیم. به همین خاطر  ارزیابی تجهیزات مرتبا درحال انجام است.

وی افزود: مانورهایی نیز در آذربایجان شرقی، تبریز و خراسان رضوی انجام شده است. همچنین قرار است یک مانور ملی با حضور تمام استان های معین پس از هماهنگی در تهران به اجرا گذاشته شود. امیدواریم هیچگاه نیاز نباشد تا از این آمادگی ها در شرایط  واقعی استفاده شود.

محمودی گفت: بوستان ولایت مکانی هست که درنظر داریم در زمان وقوع بحران برای عملیات اسکان اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد لذا محل مهمی برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط جغرافیایی تهران از نظر دشت و کوهستان و انسدادهای زیرزمینی در زمان بحران امروز تجهیزات هوایی مانند پرتاب بار با چتر، ورود نیرو در کمترین زمان به صورت راپل و تیم های زنده یاب مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محمدی خاطر نشان کرد: در سطح کشور بالغ بر ۴۵۰۰ تیم عملیاتی ۵ نفره آموزش دیده شده با تجهیزات کامل داریم. خوشبختانه تا به امروز ما در هیچ ماموریتی دچار مشکل نشدیم. قرار است به زودی بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه خودرو امداد نجات و ۸۰۰۰ نیرو به شبکه ملحق شود تا بتوانیم به ظرفیت خوبی در سراسر کشور برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha