کد خبر 227005
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های البرز تخریب شد

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های البرز تخریب شد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده راه‌های استان با حکم قضایی خبر داد.

به گزارش استانی حیات؛ ساخت‌ و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی محسوب می‌شود که مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف متولیان راه‌هاست که ضمن توجه مردم به این امر و عدم ساخت و ساز در حریم راه‌ها  باید ایمنی را افزایش داد. 

استان البرز به‌دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود، نزدیکی شهرها و ارزش افزوده بالای زمین، همواره استانی مهم تلقی شده و در سال‌های اخیر نیز با افزایش ناگهانی و صعودی جمعیت، اغلب راه‌های این استان  گسترش یافته است؛ همین امر موجب شده است که ترددها افزایش یافته و لذا با توجه به افزایش ترددها، وجود ایمنی در راه‌ها و جلوگیری از تجاوز به راه برای کاهش تصادفات امری مهم و ضروری است. 

حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداران تلقی می‌شود که با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی با تکیه بر تلاش راهداران در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته‌اند که یکی از آنها تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده راه‌های این استان است.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز، در گفتگو با ایرانا، در این خصوص گفت: ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده در حریم راه‌های استان، ۲۱۸ مورد بود که با حکم قضایی تخریب شد. همچنین طرح تخریب ۷۷ مورد ساخت و ساز غیر مجاز دیگر در حریم راه‌های استان در دست اقدام است. 

وی ادامه داد: ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده در حریم راه‌های استان شامل احداث دیوار، ساختمان، تاسیسات، فنس کشی و امثال آن است که از این تعداد ۲۱۸ مورد تخریب و رفع اثر کردن ۷۷ فقره دیگر در دست اقدام است. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز اظهار کرد: طبق بررسی‌ها، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز سوانح و تصادفات رانندگی است که توجه به اهمیت این موضوع، گشت‌های راهداری به صورت مداوم نظارت و رصد جاده‌ای دارند. 

وی اضافه کرد: تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در هر مرحله‌ای که باشد پس از اخذ حکم قضایی اقدامات قانونی برای تخریب آن انجام می‌شود. 

زندی‌فر همچنین از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌های استان، مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

گفتنی است، استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha