کد خبر 226819
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

4 بازی و 3 امتیاز؛ یحیی و پرسپولیس لبه پرتگاه

4 بازی و 3 امتیاز؛ یحیی و پرسپولیس لبه پرتگاه

پرسپولیس با شکست مقابل سپاهان به نوار ناکامی‌های خودش در لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی ادامه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان بهترین تیم فوتبال ایران در دهه گذشته با بیشترین تعداد قهرمانی‌ها در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران توانست خودش را به عنوان یک قدرت اول فوتبال ایران در اذهان جا بیاندازد و هرساله به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر شناخته شود و در بدترین شرایط خودش هم با نتایج خوب و قابل قبولی که کسب کرده یا در پایان  فصل قهرمان مسابقات شده و یا تا هفته‌های پایانی در کورس رقابت قرار داشته است.

با این وجود لیگ بیست و سوم تا اینجای کار که یک سوم مسابقات به پایان خود رسیده برای سرخ‌ها مثل سال‌های اخیر پیش نرفته است. سرخپوشان که فصل قبل را با آمار فوق العاده قهرمانی در لیگ و جام حذفی و فتح سوپرجام به پایان رساندند، در این فصل از رقابت‌ها شرایط موفقی را پشت سر نمی‌گذارند و در هفته‌های اخیر هم ناکامی‌های پیاپی آنها را در مرز از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر و همچنین حذف زودهنگام از مسابقات آسیایی قرار داده است. اتفاقی که به هیچ وجه برای یحیی گل‌محمدی و جایگاه شغلی او خوب نیست.

پرسپولیس بعد از برتری 2 بر صفر مقابل استقلال تاجیکستان در ورزشگاه آزادی دیگر رنگ برد و شادی را ندیده است و ناکامی‌های پشت سر هم این تیم را در وضعیت بحرانی قرار داده است. سرخپوشان در لیگ برتر و در انزلی مقابل ملوان نتیجه ای بهتر از تساوی حاصل نکردند و در ادامه در ورزشگاه آزادی مقابل صنعت نفت تن به تساوی 2-2 دادند آن هم در شرایطی که تیم آبادانی شایستگی بیشتری برای برد و کسب سه امتیاز بازی داشت. این دو تساوی صدای اعتراض‌ها را به وضعیت و نتایج سرخپوشان بلند کرد و اولین جرقه‌های ورود سرخ‌ها به یک بحران جدی از همان جا زده شد. جایی که سپاهان هم در شرایط مشابهی قرار داشت و یک تساوی و یک شکست حاصل دو بازی طلایی پوشان در لیگ برتر بود. این دو مدعی قهرمانی با چنین شرایطی به لیگ قهرمانان آسیا رفتند و اما طلایی پوشان با برتری پرگل مقابل نماینده ازبکستان خود را از ادامه این بحران بیرون کشیده و به نوار بردهایشان ادامه دادند ولی پرسپولیس سومین تساوی را هم این بار در بازی برگشت با استقلال تاجیکستان به ثبت رساند.

این موضوع پرسپولیس و سپاهان را در شرایط نابرابر در ال کلاسیکوی ایرانی به مصاف هم فرستاد و همین شرایط نابرابر نتیجه تقابل آنها را در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل رقم زد. جایی که پرسپولیس قافیه را به حریف سپاهانی واگذار کرد و شکست در یک بازی شش امتیازی پشت بند سه تساوی این تیم آنها را به چهارمین بازی بدون برد رساند. جایی که دیگر پرسپولیس آن تیم مدعی و مقتدر همیشگی نیست و پشتوانه جام‌های متعدد کارنامه یحیی گل‌محمدی هم ضمانتی برای ادامه فعالیتش در این تیم نخواهد بود و موقعیت شغلی او در حال حاضر بسیار آسیب پذیر است. در حال حاضر هم پیشکسوتان پرسپولیس دیگر تعارف را کنار گذاشته و علناً به انتقاد از یحیی می‌پردازند و هم صدای هواداران کمی رک‌تر و واضح‌تر انتقادات تند علیه یحیی و تاکتیک‌هایش که ظاهراً دیگر جواب نمی‌دهد را می‌تواند شنید.

موضوع خطرناک‌تر اما چیزی نیست که پرسپولیس و یحیی پشت سر گذاشتند، بلکه اتفاقاً مشکل بزرگ آنها دقیقاً پیش رویشان قرار دارد، تقابل حساس آنها با النصر که دشوارترین بازی آنها در طول فصل جاری فوتبال‌شان است و احتمال شکست پرسپولیس در بهترین فرم خودش مقابل این تیم پرستاره و قدرتمند هم زیاد است چه رسد به این تیمی که وارد بحران شده و حال و روز خوبی ندارد. اگر پنجمین ناکامی پرسپولیس مقابل النصر رقم بخورد، شانس صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و این یعنی اصلی‌ترین بحرانی که پرسپولیس هنوز با آن مواجه نشده است. بعد از این موارد 4 بازی دیگر هم دربی تهران است و مشخص نیست گل محمدی حتی تا آن زمان روی نیمکت سرخپوشان دوام بیاورد یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha