کد خبر 226184
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته

افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته

سفر۲ روزه و دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیرماه امسال مصوبه های امیدآفرین بسیاری در حوزه زیرساخت های اقتصادی و عمرانی داشت و یکی از آنها افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بود که هم اینک این مصوبه مهم تا حدود زیادی محقق شده و پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است.

۲ سال اخیر اتفاقات خوبی برای فرودگاه یاسوج رقم خورد به گونه ای که اعطای مجوز پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج مهرماه سال ۱۴۰۰ در سفر رییس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد و به رویای دیرینه مردم این استان رنگ واقعیت بخشید و ایجاد زیرساخت هایی برای پرواز شب، توسعه ایستگاه آتش نشانی و شروع مطالعات ترمینال پروازهای خارجی هم انجام گرفت.

از سوی دیگر فرودگاه یاسوج پس از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج در ۲۹بهمن ماه سال ۹۶ چند صباحی در رکود به سر می برد که اکنون با پیگیری های انجام شده و طبق مصوبه مهم سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پروازهای آن افزایش یافته است.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر و خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن سال ۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد و پس از این حادثه تلخ فرودگاه یاسوج روزهای سختی را تجربه کرد.

یکی از مصوبه های مهم سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بوده است که طبق اعلام مدیریت فرودگاه یاسوج این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.

وعده صادق و تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور/ افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته

پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش یافت

افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج یکی از مصوبات سفر دور دوم هیات دولت به این استان بود که با پیگیری های انجام شده از سوی سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور ظرف کمتر از یک هفته این مهم محقق شد.

پیش از این پروازهای فرودگاه بین المللی یاسوج ،۲ پرواز در هفته بود و این مساله مشکلاتی را برای کهگیلویه و بویراحمدی ها بویژه در حوزه سرمایه گذاری ایجاد کرده بود.برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه یاسوج یکی از دغدغه های مردم این خطه به شمار می رفت.

مدیر فرودگاه یاسوج اظهار کرد: وعده رئیس جمهور در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج محقق شده و پروازهای این فرودگاه از ۲ پرواز در هفته به چهار پروازدر هفته و در مسیر تهران یاسوج به تهران توسط شرکت هواپیمایی ماهان افزایش یافته است.

عنایت انصاری فرد افزود: روزهای دوشنبه و جمعه به برنامه پروازی این فرودگاه افزوده شده است و هر هفته روزهای شنبه ،چهارشنبه، دوشنبه و جمعه پروازهای این فرودگاه برقرار خواهد بود.

تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج

انصاری فرد افزود: دنبال و پیگیر هستیم که سه پرواز دیگر از طریق سایر شرکت های هواپیمایی در فرودگاه ایجاد و راه اندازی شود تا پروازهای این فرودگاه هفتگی شوند.

مدیر فرودگاه بین المللی یاسوج بیان کرد: استمرار و افزایش پرواز ها مشروط به استقبال مردم، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواهد بود که می طلبد اطلاع رسانی دقیق به مردم استان صورت گیرد تا از این پروازها بهره ببرند.

انصاری فرد با اشاره به زمان پروازهای این فرودگاه از تهران به یاسوج و بالعکس، بیان کرد: شنبه ها ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه از تهران و ساعت ۱۴ از یاسوج، دوشنبه ها از ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه از تهران و ساعت ۱۰ از یاسوج و چهارشنبه ها ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه از تهران و ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه از یاسوج و در روزهای جمعه نیز ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه از تهران و از یاسوج ۱۲ و ۲۰ دقیقه انجام می شود.

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان نیازمند توسعه است، افزود: حمل و نقل هوایی یکی از مولفه های توسعه اقتصادی استان است و بدون داشتن این زیرساخت، توسعه و پیشرفت امکان پذیر نیست.

سید علی احمدزاده تاکید کرد: افزایش تعداد پروازها در این استان به توسعه و رونق سرمایه گذاری، تولید و افزایش تعداد مسافرین می انجامد.

وی ادامه داد: برخی از فرصت های سرمایه گذاری در استان به دلیل فراهم نبودن این زیرساخت از دست می رود، بنابراین مطالبه مردم را تا زمان اجرایی شدن دنبال خواهیم کرد.

تصریح کرد: فرودگاه یاسوج دارای تجهیزات کامل و موقعیت ترانزیتی و گردشگری ملی و بین المللی می باشد.

فرودگاه یاسوج آمادگی برقراری پروازهای بین المللی را دارد

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج گفت: امکانات ، تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مسافران در فرودگاه یاسوج فراهم شده است و هم‌اکنون این فرودگاه برای برقراری پروازهای داخلی و بین‌المللی آمادگی دارد.

عنایت انصاری تاکید کرد: مقام های عالی استان باید از مسئولان ارشد کشوری در وزارت راه و یا هیات دولت برای برقراری پروازهای بین المللی در فرودگاه یاسوج مجوزهای لازم را مطالبه کنند.

انصاری تصریح کرد: فرودگاه یاسوج آمادگی افزایش پرواز ، پذیرش مسیرهای جدید پروازی و برقراری پروازهای بین المللی را دارد و مهر ورود و خروج مرز هوایی هم به فرماندهی پلیس مهاجرت استان تحویل داده شده است.

اهمیت صنعت حمل و نقل هوایی

صنعت حمل و نقل هوایی در جابه جایی مسافر سهم اندکی دارد اما این صنعت زیرساختی، شاخصی اساسی در توسعه هر منطقه ای محسوب می شود و از این رو حمل و نقل هوایی نقش انکارناپذیری در زمان کنونی در عرصه اقتصاد، تجارت، سلامت و بهداشت، علم و دیگر موارد ایفا می کند.

استفاده نخبگان جامعه شامل قشر سیاسی ، پزشکی، دانشجویی، سرمایه گذاری ، اقتصادی و افراد تاثیر گذار در جامعه از حمل و نقل هوایی نقش و ضرورت وجود این صنعت را برجسته تر می کند.

در شرایط کنونی حمل و نقل هوایی در روابط کشورهای مختلف جهان، تبادل فرهنگ، نمایش قدرت های اقتصادی و نظامی یک کشور نقش حساسی بر عهده دارد.

در این بین فرودگاه ها بخش حیاتی و مهمی از سیستم حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند و در واقع زیربنایی ترین بخش در صنعت حمل و نقل هوایی محسوب می شوند.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پروازهای پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha