کد خبر 225291
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

ذوالنوری در گفتگو با «حیات»؛

رسیدگی به توافق دولت و مجلس در خصوص احکام ایثارگران در برنامه هفتم

رسیدگی به توافق دولت و مجلس در خصوص احکام ایثارگران در برنامه هفتم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از رسیدگی به احکام مربوط به ایثارگران و بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه در هفته جاری خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: در برنامه هفتم توسعه برای ایثارگران و خانواده معظم شهدا، احکام بصورت کامل و جامع دیده نشده بود. لذا در طول مدت رسیدگی به لایحه، پیشنهاد نمایندگان مجلس و هئیت رئیسه، تقویت موادی بود که مربوط به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا است.

وی در ادامه افزود: قوانین در این زمینه تا حدودی سست در نظر گرفته شده بود لذا تلاش می‌شود تا در روزهای پیش رو، برای ایثارگران و بازنشستگان تصمیم درستی اتخاذ شود تا در هفته جاری طبق توافق دولت و مجلس و با پیشنهادات مشخصی که در کمیسیون تلفیق، مطرح میشود، این معضل حل شود.

نائب رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تعیین و تکلیف تبدیل وضعیت برای ایثارگران ورودی ۱۴۰۱، اظهار کرد: از جمله مواردی که در پیش رو خواهیم داشت؛ تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده های شهداست که در سالهای گذشته در دولت سیزدهم، اقدامات مناسبی صورت گرفت و حجم قابل توجهی از تبدیل وضعیت ها در این دوره رقم خورد، اما همچنان برخی از دستگاه‌ها قوانین را عملی نکرده‌اند. بنابراین برای آنها احکامی در نظر گرفته شده تا دستگاه های مربوطه ملزم به اجرای قانون شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha