کد خبر 225174
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

فعالیت ۶ پزشک متخصص درمان سرطان در کردستان

فعالیت ۶ پزشک متخصص درمان سرطان در کردستان

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفت های به دست آمده در درمان بیماران مبتلا به سرطان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، موفقیت های بسیاری داشته و در درمان سرطان نیز ۶ پزشک متخصص در این استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بخش های توموتراپی و آنژیوگرافی دوم بیمارستان توحید سنندج از خدمات توموتراپی به عنوان یکی از خدمات پیشرفته در درمان سرطان یاد کرد و گفت: خوشبختانه یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیا امروز در بخش توموتراپی بیمارستان توحید سنندج افتتاح شد.

وی با بیان این که از ویژگی های دستگاه توموتراپی، از بین بردن نسج سرطان بدون صدمه زدن به نسج سالم بدن است، گفت: این دستگاه، سیستمی کنترلی از طریق سی تی اسکن دارد که کمک می کند تا اشعه به منطقه لازم، برخورد کند.

وزیر بهداشت ارزش روز این دستگاه را بیش از 100 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: بیماران زیادی در استان کردستان در نوبت دریافت خدمات درمان سرطان در بخش توموتراپی هستند که به زودی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان انرژی اتمی، خدمت دریافت خواهند کرد.

به گفته دکتر عین اللهی هدف وزارت بهداشت، توسعه متوازن زیرساختهای سلامت در کل کشور است تا بیماران برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی نیازی به مراجعه به خارج از استان محل سکونت خود نداشته باشند.

وی با اشاره به روند فزاینده ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور، این بیماری ها را نخستین علت مرگ و میر مردم استان کردستان دانست و گفت: مهمترین علل بیماری های قلبی و عروقی، سبک زندگی نادرست، مصرف زیاد چربی، فعالیت ناکافی بدنی و مصرف دخانیات است.

وزیر بهداشت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در درمان بیماری های قلبی و عروقی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه متخصصان خوبی در این استان فعالیت دارند؛ جراحی قلب نیز در سنندج انجام می شود اما نیازمند تقویت است که مقرر شد یک جراح قلب حاذق به این استان اعزام شود.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: امروزه برای درمان بیماری های قلبی و عروقی روش های غیرتهاجمی و آنژیوپلاستی در دنیا مرسوم و لازمه این درمان، حضور جراح قلب است. خوشبختانه امروز دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته ای  در بیمارستان توحید افتتاح شد البته از سال ۸۴ یک دستگاه آنژیوگرافی در این بیمارستان وجود داشت و استقرار  دستگاه جدید، توان بیمارستان را برای خدمت رسانی به بیماران افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha