کد خبر 224485
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

حجت الاسلام روح الله حسین زاده:

مافیا پشت پرده مواد مخدر متادون است

مافیا پشت پرده مواد مخدر متادون است

معاون دادستان تهران با بیان اینکه مافیا پشت پرده مواد مخدر، متادون است، گفت: افرادی که معتاد می‌شوند از همان ابتدا به شیشه و هروئین آلوده نشده بودند بلکه عمدتا در ابتدا متادون مصرف کرده و بعد به شیشه گرایش پیدا می کنند. لذا تا با متادون مبارزه نکنیم هیچ وقت به نتیجه نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز دوشنبه ۸ آبان ماه همزمان با اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در استان تهران، فاز جدید مرکز نگهداری سروش با حضور احمدرضا رادان فرمانده انتظامی تهران بزرگ و دکتر اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بهره برداری قرار گرفت. 

حجت الاسلام روح الله حسین زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب ناحیه ۲۴ مواد مخدر تهران با اشاره به افزایش شمار معتادان متجاهر گفت: سال ۹۲ شاید در کل سه هزار معتادان متجاهر وجود داشت؛ اما امسال به بیش از ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه پلیس آنها را جمع‌آوری می‌کند اما باز متاسفانه این موضوع تکرار می‌شود، افزود: از ۱ دی سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۵۱ هزار معتادان متجاهر دستگیر و ۲۵ هزار نفر آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

حجت الاسلام روح الله حسین زاده مطرح کرد: مافیا پشت پرده مواد مخدر، متادون است، در واقع افرادی که معتاد می‌شوند از همان ابتدا به شیشه و هروئین آلوده نشده بودند بلکه عمدتا در ابتدا متادون مصرف کرده و بعد به شیشه گرایش پیدا می کنند. لذا تا با متادون مبارزه نکنیم هیچ وقت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه این متادون در مراکز ام ام تی عرضه می‌شود، گفت: در سراسر دنیا کشورهایی با ۴۰۰ میلیون جمعیت ۳ هزار مرکز عرضه دارد ولی ایران با ۸۵ میلیون جمعیت بین ۷ تا هشت هزار مرکز عرضه متادون دارد که این امری عجیب است.

حجت الاسلام روح الله حسین زاده تاکید کرد: عمده این مراکز سالی یک بار از سوی تعزیرات محکوم به پرداخت جریمه می‌شود و باز به این امور می پردازند. چرا شیر خشک در داروخانه‌ها تقسیم می‌شود ولی متادون با یک کارت ملی قابل دریافت است و وزارت بهداشت هیچ نظارتی ندارد؟ وزیر بهداشت باید وضعیت متادون را ساماندهی کند. متاسفانه تقسیم متادون در عرض چند دقیقه در خیابان‌های تهران قابل دریافت است.

وی گفت: مجوزهای مرکز توزیع متادون ماهی ۲۰۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha