کد خبر 224477
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ظرفیت 25 هزار نفری برای نگهداری معتادان متجاهر تهران نیاز داریم

ظرفیت 25 هزار نفری برای نگهداری معتادان متجاهر تهران نیاز داریم

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حداقل هر فرد معتاد به مدت ۲ سال زمان برای بازآفرینی احتیاج دارد که خوشبختانه لایحه رییس جمهور در این خصوص با قید فوریت به مجلس ارسال شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز دوشنبه ۸ آبان ماه همزمان با اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر در استان تهران، فاز جدید مرکز نگهداری سروش با حضور احمدرضا رادان فرمانده کل فراجا و اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بهره برداری قرار گرفت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امروز شاهد مراسم افتتاح و کلنگ زنی وسیعی در حوزه درمان معتادان متجاهر هستیم.

مومنی افزود: حلقه مفقودی در درمان این معتادان همان توانمندسازی است. در واقع فرد پس از ترک اعتیاد و عدم پذیرش او در جامعه مجدد به همان سبک و سیاق گذشته باز می گردد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد: انشالله همه این افراد پس از سم زدایی و ترک اعتیاد مشغول به کار شده و اعتماد به نفس بگیرند تا دیگر توسط افراد جامعه پس زده نشوند. در حقیقت اگر اشتغال زایی‌ و مهارت آموزی صورت نگیرد درمان صرف جواب نخواهد داد.

وی افزود: در واقع وظیفه ذاتی نیروی انتظامی ماموریت هایی از این دست نیست اما با وجود روحیه انقلابی وظیفه این کار را به عهده گرفته است.

دکتر مومنی گفت: قطعا این مقدار کافی نیست و امیدواریم این ظرفیت موجود افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در تهران نیازمند ظرفیتی ۲۵ هزار نفری برای نگهداری از معتادان متجاهر هستیم، افزود: درحال حاضر نیمی از این ظرفیت ایجاد و نیم دیگر باید به زودی ایجاد و فراهم شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درحال حاضر حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۰ هزار نفر نیازمند کسب مهارت و اشتغال زایی هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در این حوزه وظیفه ذاتی ندارند اما به علت مسئولیت اجتماعی و انقلابی پای کار آمده اند، تصریح کرد: حداقل هر فرد معتاد به مدت ۲ سال زمان برای بازآفرینی احتیاج دارد که خوشبختانه لایحه رییس جمهور در این خصوص با قید فوریت به مجلس ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha