کد خبر 222322
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

سردار نائینی:

امروز توجه به فرهنگ مقاومت اهمیت بیشتری دارد

امروز توجه به فرهنگ مقاومت اهمیت بیشتری دارد

رئیس مرکز اسناد سپاه پاسداران گفت:حماسه جبهه مقاومت و شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گویم. این پیروزی کام همه آزادی خواهان جهان را شیرین کرده است و اهمیت توجه به فرهنگ مقاومت را بیشتر کرده است. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ اختتامیه سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت جایزه «سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» با حضور سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی بقیه الله الاعظم، سردار نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه پاسداران، سردار شریف معاون روابط عمومی سپاه پاسدار، سردار فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه و جمعی از نویسندگان و پژوهشگران حوزه جبهه مقاومت و جمعی از خانواده ها شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است. 

سردار نائینی رئیس مرکز اسناد سپاه پاسداران در ابتدای این مراسم گفت: امروز در شرایطی اختتامیه سومین جایزه سرلشکر شهید حاج حسین همدانی را برگزار می کنیم که شاهد یک حماسه تاریخی و بی بدیل در حساس ترین منطقه مقاومت هستیم.

وی افزود: حماسه جبهه مقاومت و شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی را تبریک می‌گویم. این پیروزی کام همه آزادی خواهان جهان را شیرین کرده است و اهمیت توجه به فرهنگ مقاومت را بیشتر کرده است. 

وی ادامه داد: نویسندگان دفاع مقدس و جبهه مقاومتاز منظر مقام معظم رهبری واسطه‌های رزق معنوی هستند و انتقال خاطرات شهیدان و رزمندگان، یک صدقه، حسنه و انفاق است.

رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس همچنین اشاره کرد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با ۴۰ سال تجربه در جمع‌آوری، سازمان‌دهی و گویا سازی اسناد دفاع مقدس؛ گنجینه ای منحصربه‌فرد از اسناد و تجربه انجام داده است. پژوهش‌های تاریخی و تاریخ شفاهی فرماندهان با بهره‌گیری از منابع دست‌اول، توفیق و افتخار دارد در ایام هشتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی، دوسالانه آثار برتر مقاومت را که مکمل دوسالانه انتخاب پژوهش‌های برتر دفاع مقدس و جبهه مقاومت «جایزه شهید سلیمانی» است، را با تدبیر فرمانده کل سپاه اجرا کند.

وی اشاره کرد: پیوستگی دفاع مقدس و جبهه مقاومت و تدبیر فرمانده محترم کل سپاه در گسترش مأموریت‌های مرکز به سایر میدان‌های مجاهدت ازجمله جبهه مقاومت و ضرورت پشتیبانی از مأموریت‌های نیروی قدس سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه، انگیزه دیگری برای انجام این جشنواره توسط مرکز بود.

سردار نایینی بیان کرد: هدف اصلی از دوسالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت، بررسی دستاوردهای حوزه ادبیات مقاومت، کمک به افزودن سرمایه معنوی این جبهه، نیازسنجی و بررسی آثار و داشته‌های موجود، گسترش و تعمیق پژوهش‌های علمی در مورد چرایی، چیستی، آثار و پیامدهای جبهه مقاومت و تجلیل از پژوهشگران، نویسندگان، ناشرین و در نهایت ارزیابی و انتخاب بهترین آثار است.

وی تشریح کرد: مقدمات برگزاری سومین دوسالانه از دی ماه سال قبل آغاز و فراخوان دریافت آثار از فروردین ماه امسال آغاز و بیش از ۵۰۰ اثر مربوط به دوسال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از نویسندگان و ناشرین داخلی و خارجی جمع‌آوری شد. آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره قبل در مجموع ۲۰ درصد رشد و در حوزه بین الملل و جغرافیای مقاومت نسبت به دوره قبل دو برابر شده است.رییس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه پاسداران بیان کرد: تین آثار شامل کتب خاطره، داستان، رمان، زندگینامه، پژوهش، ترجمه است که بیش از ۲۰۰ عنوان مربوط به ناشران حوزه بین الملل از کشورهای لبنان، عراق، سوریه، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، پاکستان و روسیه و به زبان های انگلیسی، عربی، آذری، روسی، ترکی استانبولی و اردو در دو سال اخیر انتشار یافته است.وی بیان کرد: آثار در ۸ گروه با مدیریت دبیر علمی جشنواره گلعلی بابایی ارزیابی شده است. علاوه بر ارزیابی محتوای اثر، به لحاظ ویراستاری و هنری هم آثار ارزیابی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha