کد خبر 222295
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

رئیس شورای تامین دام کشور در گفتگو با «حیات» پاسخ داد؛

گوشت وارداتی از کدام کشور است؟/ جگر ارزان می‌شود

گوشت وارداتی از کدام کشور است؟/ جگر ارزان می‌شود

قیمت گوشت قرمز با افزایش واردات کاهش یافته و کمتر فروشگاه زنجیره ای است که گوشت های وارداتی را عرضه نکند؛ اما یکی از سوالات مردم این است که این گوشت ها از کدام کشور وارد می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز در بازار موجب شد دولت در کنار حمایت از تولید داخل به سمت سیاست واردات گوشت حرکت کند. مشاهدات «حیات» از فروشگاه های زنجیره ای نشان می دهد کمتر فروشگاهی است که این گوشت ها را با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه نکند.

فروش گوشت های وارداتی در این فروشگاه ها

فروشگاه های زنجیره ای «رفاه»، «دیلی مارکت» و «شیرین عسل» در آغاز عرضه گوشت های وارداتی وارد این فرایند شدند و بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر اکثر فروشگاه ها در شهر تهران این گوشت را عرضه می کنند و با قیمت مصوب به فروش می رسانند. در ادامه این طرح، عرضه این گوشت ها به سایر شهرها نیز آغاز شد و در سایر استان ها نیز گوشت های وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای در حال فروش هستند.  

واردات گوشت قرمز از کدام کشور؟

اگر در هنگام خرید گوشت های وارداتی به بسته بندی این گوشت ها دقت کنید، در توضیحات آن، در مورد اینکه گوشت های وارداتی از کدام کشورها وارد می شوند، توضیحی درج نشده است. بنابراین این سوال برای خیلی از خریداران پیش می آید که واردات این گوشت ها به چه صورت است و آیا این گوشت ها کیفیت لازم را دارند یا خیر؟

طبق اعلام رئیس شورای تامین دام کشور، گوسفند زنده از کشورهای آسیانه میانه، رومانی یا استرالیا و همچنین پاکستان وارد و در کشتارگاه های مرزی یا استانی کشتار و وارد فرایندهای بعدی می شود.

کاهش قیمت کله پاچه و جگر با واردات دام زنده

پیش از این رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران خبر از گرانی این اقلام داده بود.  منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور در همین مورد گفت: با واردات گوسفند و گوساله زنده و بسته بندی اجزای آن در ادامه فرایند واردات، شاهد ارزان شدن جگر، دل و قلوه نیز خواهیم بود. 

تدابیر دولت برای بازار گوشت شب عید

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه فعلا واردات گوشت قرمز ادامه دارد، گفته که سازمان جهاد کشاورزی با دوراندیشی برای تنظیم بازار اقدام به واردات گوسفند پرواری و گوشت منجمد کرده است. بیشتر حجم گوشت منجمد ذخیره سازی می شود تا در شب عید برای حفظ تعادل قیمت ها به بازار عرضه شود. این در حالی است که واردات گوسفند و گوساله پرواری نیز ادامه دارد.

کیفیت گوشت وارداتی بهتر است یا تولید داخل؟

یکی از سوالاتی که برای مردم مطرح است، این است که برای مصرف خانوار، کیفیت کدام گوشت بهتر است؟ «گوشت قرمز وارداتی» یا «گوشت تولید داخل»؟

پوریان در مورد این مساله نیز می گوید که کیفیت گوشت های وارداتی با تولید داخل برابر است و بنابراین مردم از خرید هیچ کدام پشیمان نخواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha