کد خبر 221931
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

فرماندار تهران:

از جامعه روستایی و عشایری حمایت می‌کنیم

از جامعه روستایی و عشایری حمایت می‌کنیم

 فرماندار تهران با تاکید بر حمایت از جامعه روستایی و عشایری و اینکه تامین زیر ساخت‌های روستایی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: در دولت مردمی اقدامات بسیار خوبی در ارتقای سطح زندگی روستاییان انجام شده و ادامه دارد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ احمد قیومی در دومین جشنواره فرهنگی «آی گل» در روستای هاجرآباد اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاثیر بسزایی در معرفی توانمندی روستاهای استان تهران دارد و با توجه به ظرفیت بالای که در حوزه گردشگری و بوم‌گردی در بسیاری از روستاهای استان وجود دارد برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در معرفی این ظرفیت‌ها تاثیر بسزایی ایفا کند.

وی افزود: از طرفی با عنایت به این مهم که روستاهای شهرستان تهران در زمینه‌های مختلفی مولد و تولید کننده است این جشنواره می‌تواند بستری مناسبی برای معرفی محصولات تولید شده در این روستاها باشد و کمک شایانی به توسعه کسب و کارهای روستایی، ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای بیشتر برای روستاییان و تولید کنندگان این محصولات ایجاد کند.

بخشدار مرکزی تهران نیز در حاشیه برگزاری این جشنواره فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر استفاده از جشنواره‌های محلی به عنوان ابزاری برای توسعه گردشگری به یک حرکت موثر فرهنگی تبدیل شده که نقش بسزایی در مسایل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی روستاها دارد.

حمید علمشاهی افزود: برگزاری جشنواره‌های روستایی علاوه بر جذب گردشگران به مناطق روستایی می‌تواند بر افزایش اشتغال، درآمد، توانمند سازی مردم روستایی، پی بردن به اهمیت محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن، کاهش مهاجرت از روستا به شهر، افزایش تولید صنایع دستی و حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی نقش مهمی را ایفا کند بنابراین برگزاری جشنواره روستایی به لحاظ اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی در توسعه روستایی و به طبع آن توسعه گردشگری روستایی موثر است.

به گفته وی، همچنین یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی روستایی «آی گل» ایجاد نشاط و شادابی برای عموم مردم و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام مختلف و روستاهای بخش مرکزی تهران شامل روستاهای مسگرآباد، سرخه حصار، همه سین، هاجرآباد و تلو به شهروندان تهرانی است از طرفی معرفی تولیدات و محصولات خانگی روستایی در راستای حمایت از اشتغال و تولیدات این روستاها تاثیر زیادی داشته و ضمن جلوگیری از فراموشی فرهنگ اصیل روستایی باعث احیای سنت‌های نیک خواهد شد و تلاشی در جهت سوق دادن گردشگران به سوی روستاهای تهران است.

بخشدار مرکزی تهران یادآور شد: البته توجه به این مهم که روستاهای بخش مرکزی تهران قدمت بسیاری داشته باید ظرفیت‌های آن برای شهروندان تهرانی معرفی شود اما متاسفانه به دلیل کم توجهی به این مهم در سال‌های گذشته باعث شده ظرفیت گردشگری بالای این روستاها به خوبی معرفی نشده اما خوشبختانه با رویکرد خوب دولت سیزدهم تامین زیرساخت‌های روستایی به عنوان محور اصلی برنامه ریزی برای روستاها از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

همزمان با هفته تهران دومین جشنواره فرهنگی روستایی «آی گل» با مشارکت تمامی روستاهای بخش مرکزی شامل هاجرآباد، همه سین، مسگرآباد، سرخه حصار و روستای تلو با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha