کد خبر 221381
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بحران در پرسپولیس، گل محمدی قهر کرد و نیامد

بحران در پرسپولیس، گل محمدی قهر کرد و نیامد

در شرایطی که اختلاف میان مدیرعامل و سرمربی استقل برطرف شده، اوضاع در اردوگاه سرخ رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی که در فصل جاری در سه جبهه باید رقابت کند و هم لیگ و جام حذفی را در داخل و هم لیگ قهرمانان آسیا را به عنوان یک رقابت بین‌المللی در پیش دارد. با این وجود شرایط این تیم در فصل جاری به عنوان مدافع هر سه عنوان قهرمانی فصل گذشته اصلا خوب نیست و مشکلات مالی و فراهم نشدن خواسته‌های کادرفنی در نقل و انتقالات باعث نارضایتی سرمربی این تیم، یحیی گل‌محمدی شده است و این نارضایتی تا اینجای کار ادامه پیدا کرده است.

در این شرایط امروز خبر رسید در ادامه مشکلات باشگاه و نارضایتی گل‌محمدی و پس از اخطارهای چندباره او به مدیران، یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته در دو مقطع با باشگاه پرسپولیس به اختلاف خورده بود، یک‌بار دیگر با مدیران پرسپولیس وارد چالش شده و در تمرینات این تیم شرکت نکرده است.

گل‌محمدی که بارها در صحبت‌های خود از مشکلات بازیکنان و مسائل مالی یاد کرده بود، در بازی دوستانه تیمش برابر شاهین تهران و تمرین امروز حضور نداشته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در روزها و هفته‌های گذشته گل‌محمدی بارها در گفتگو با مدیران باشگاه از مشکلات مالی گلایه داشته و چندبار تلویحاً این موضوع را در نشست‌های خبری خودش مطرح کرده ولی ترتیب اثری داده نشده است تا امروز کار به اینجا برسد و یحیی از حضور در تمرینات باشگاه ممانعت کند.

دلیل اختلاف یحیی گل‌محمدی با مدیران باشگاه پرسپولیس مسائل مالی و بدهی به بازیکنان این تیم بوده است که تا کنون چند بار تصمیم به اعتصاب از حضور در تمرینات گرفتند ولی با وساطت و پادرمیانی کادرفنی از تصمیم خود منصرف شدند تا کار به امروز و اینجا بکشد که خود یحیی برای رساندن صدای اعتراض تیم وارد عمل شده و اعتصاب کند.

اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان خوب نیست و این باشگاه در کنار بدهی‌های سنگین ریز و درشتی که به بازیکنان و کادرفنی سابقش دارد و باید آنها را پرداخت کند، معوقات نفرات حال حاضر را هم نتوانسته فراهم کند و بازیکنان پرسپولیس از دو فصل گذشته طلب دارند، یحیی گل‌محمدی بابت این موضوع بارها با مسئولان باشگاه صحبت کرده ولی تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، ضمن اینکه بازیکنان 10 درصد از سوی باشگاه جریمه شده  بودند که پنج درصد آن بخشیده شده، اما پنج درصد دیگر هنوز مانده و این موضوع نیز یکی از موارد اختلاف گل‌محمدی با باشگاه است. گل‌محمدی از ابتدای فصل تا کنون چندین جلسه با درویش داشته و پیام اعتراض خودش را هم به گوش سایر اعضای هیات مدیره رسانده است ولی تا کنون اتفاق خاصی در نتیجه این اعتراضات رخ نداده است.

در این میان شایعاتی مبنی بر احتمال فسخ قرارداد گل‌محمدی با پرسپولیس به گوش می‌رسد و طبق اخباری که به دستمان رسیده یحیی باشگاه را تهدید به جدایی کرده است و ظاهراً با توجه به مفاد قراردادش اجازه چنین کار را هم دارد ولی اینکه آیا تهدید خودش را عملی کند یا نه مشخص نیست، گل‌محمدی در طول سالیان اخیر بارها دست به چنین اقدامی زده و باشگاه را تهدید به جدایی کرده است و در چند مقطع مدتی از تمرینات تیم دور بوده است ولی هیچگاه تهدید خودش را عملکی نکرده و بیشتر به دنبال تحت فشار قرار دادن باشگاه برای فراهم کردن شرایط مالی مناسب بوده است که بعضاً جواب هم داده است.

در این میان از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد ظرف امروز و فردا قرار است جلسه هیئت مدیره برای بررسی مشکلات این باشگاه برگزار شود، گل‌محمدی هم قرار است در این جلسه حضور داشته باشد و گلایه‌های خودش را از مسائل مالی مطرح و خواسته‌هایش را بیان کند تا مسئولان باشگاه در حد توان به آن رسیدگی و در جهت رفع و رجوعش گام برداند.

به هر حال عدم حضور گل محمدی در تمرینات و دیدار تدارکاتی این تیم یک زنگ خطر بزرگ برای سرخپوشان است که نشان از شروع یک اختلاف عمیق میان کادرفنی و کادر مدیریتی این باشگاه دارد. اختلافی که پیش از این آن را در ادوگاه آبی پایتخت دیده بودیم و شاهد آن بودیم که نکونام و خطیر علناً علیه یک‌دیگر مصاحبه می‌کردند و تلاش‌ها برای آشتی دادن این دو نفر در نهایت نتیجه داده و آنها با همت مسئولان فدراسیون کشتی و چندی از پیشکسوتان باشگاه با یکدیگر به توافق رسیده و اختلافات را کنار زدند و حالا مدتی بعد از آشتی کنان و پایان جنگ داخلی در استقلال شاهد کلید خوردن یک اختلاف بزرگ در پرسپولیس هستیم.

باید دید سرخپوشان در نتیجه این مشکلات چه تصمیم و راهکاری خواهند داشت و اگر غیبت گل محمدی در تمرینات طولانی شود آنها در ادامه لیگ به مشکل خواهند خورد و نبود سرمربی ضربه بزرگی به این تیم خواهد زد. باید منتظر ماند تا نتیجه جلسه هیات مدیره باشگاه در این خصوص مشخص شود و اینکه باشگاه چه راهکاری برای رفع مشکلات مالی و معوقات بازیکنان در سر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha