کد خبر 220866
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

مجید عشقی در پاسخ به «حیات»:

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ دومرحله ای پرداخت می شود

سود سهام عدالت ۱۴۰۲ دومرحله ای پرداخت می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه زمان پرداخت سود سهام عدالت همانند سال گذشته در پایان سال خواهد بود، گفت: سود سهام عدالت ۱۴۰۲ دومرحله ای پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مجید عشقی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه زمان پرداخت سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ چه زمانی خواهد بود؟ گفت: با توجه به اینکه شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت به صورت تدریجی سودشان را پرداخت می کنند و همچنین زمان برگزاری همه شرکت ها در یک زمان واحد نبوده که بخواهند هم زمان سودها را واریز کنند، اختلاف چند ماهه ای بین برخی شرکت ها برای پرداخت سود وجود دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه به این دلایل ناچاریم سود سهام عدالت ۱۴۰۲ را مثل سال گذشته دو مرحله ای پرداخت کنیم، گفت: زمان واریز سود سهام عدالت احتمالا همان تاریخ های سال گذشته خواهد بود.

تاریخ دقیق پرداخت سود سهام عدالت

عشقی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه زمان دقیق پرداخت سود سهامداران عدالت چه زمانی است؟ گفت: زمان آن هنوز نهایی نشده است. طبق مصوبه، شرکت سپرده گذاری در حال دریافت سود نقدی از شرکت ها برای کلیه سبد سهام عدالت است و بعد از اینکه دریافت کرد در جلسه شورای عالی بورس در مورد زمان آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمالا تاریخ واریز سود سهام عدالت در همان تاریخ های سال گذشته خواهد بود، گفت: تصمیم نهایی در جلسه شورای عالی بورس گرفته خواهد شد.

معاملات سهام عدالت از چه زمانی باز می شود؟

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال «حیات» که آیا استراتژی مشخصی در حال حاضر پیش روی از سرگیری معاملات سهام عدالت در کشور وجود دارد؟ گفت: ازسرگیری معاملات سهام عدالت قطعا منوط به برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت است که با توجه به حساسیتی که روی مدل برگزاری مجامع وجود دارد و تصمیماتی که در سال ۱۳۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ در مورد برگزاری مجامع گرفته شده بود و از برگزاری مجامع ممانعت به عمل آمده بود پیشنهاد تغییراتی را در نحوه برگزاری ارائه دادیم.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در شورای عالی بورس به جمع بندی برسد که این مجامع را برگزار می کنیم. هنوز تصویب نشده اما ما اصرار داریم هرچه زودتر تصمیم گیری در مورد سهام عدالت انجام شود چون اگر با مشارکت تمامی اعضای شورا اتفاق بیفتد، مانعی در برگزاری مجامع ایجاد نخواهد شد و می توانیم مجامع را برگزار کنیم. به طور قطع، بازگشایی نماد بعد از تشکیل مجامع خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha