کد خبر 220851
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

در همایش ملی یاوران وقف مطرح شد:

لزوم بهینه سازی در عرصه وقف

لزوم بهینه سازی در عرصه وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بهینه سازی در تمام شاخه های وقف مهم است و باید به این امر توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش ملی یاوران وقف با اشاره به عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی بیان داست: در آیه 33 سوره توبه خداوند می فرماید: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدیٰ وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.» با توجه به این آیه دین اسلام با حق مطابقت دارد و دینی که با حق مشابهت نداشته باشد، باطل است، تمام ادیان الهی دین حق هستند. 

وی‌ افزود: با توجه به وضعیت و احوالات کشور گاهی زمان جنگ و جهاد است و قانون مطابق آن وضع می شود و زمانی دیگر اقتصاد در کشور اصل به حساب می آید و قانون مطابق آن وضع می گردد، هر  قاعده ای  باید منطبق با نظام تحکیم باشد. دین الهی یعنی کاری که می کنیم منطبق بر حق باشد. 

حجت الاسلام خاموشی گفت: خداوند در آیات قرآن در خصوص کفار می فرماید: اگر دست آن ها بر شما منطبق شود احدی از شما را را زنده نمی گذارند و شما را نابود می کنند. این را ما امروز در جهان مشاهده می کنیم، چقدر هر روز بر علیه ما محتوا تولید می کنند و شایعه افکنی می کنند. آن ها راهی نمی گذارند و می گویند باید کافر شوید. امروز مردم دنیا باید بدانند که جبهه حق بر دنیا مسلط خواهد شد و ‌پیروزی با جبهه حق است. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف در جامعه گفت: وقف تعریف روشنی دارد، بنده به عنوان مدیر و دیگر متولیان امر وقف حق نداریم راضی به کم شویم و به کار عادی قانع شویم و کار علمی انجام ندهیم، باید در عرصه وقف کار علمی صورت بگیرد. 

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: در تمام جهات عده ای هستند که در درمان ها به طور ویژه کار می کنند اگر رقبه ای داریم در پشتیبانی آن هم ما باید حمایت گر باشیم چرا که اگر وقف در این عرصه فعالیت کند استعداد بالقوه ای دارد که می توانیم از آن بهره ببریم. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بهینه سازی در  تمام شاخه های مختلف وقف مهم است. از جمله این که نسل دانش بنیان ها در حال حاضر برای وقف مهم است. مسکن نخبگان را هم باید در دستور کار داشته باشیم زیرا این استعداد ها باید داخل کشور بمانند و از کشور خارج نشوند. 

‌حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: در سال گذشته در حدود دو هزار میلیارد تومان برای اجرای نیات واقفان هزینه کرده ایم. بیش از 215 هزار موقوفه در کشور داریم که در تمام این موقوفه ها استعداد های بالقوه زیادی داریم که باید از این موقوفات به همت مردم و مسئولین و به خصوص جوانان بهره ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha