کد خبر 220151
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

حمایت از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار سیستان و بلوچستان

حمایت از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار سیستان و بلوچستان

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۱۲ نفر از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار این استان حمایت شدند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ خلیل‌احمد سلامی، افزود: یکی از سیاست‌های حمایتی دولت برای حفظ اشتغال موجود و کاهش نرخ بیکاری، کمک به بنگاه های اقتصادی مشکل دار است.

وی بیان کرد: در این راستا در نیمه نخست امسال، با مجموع اقداماتی که با محوریت کارگروه تخصصی اشتغال، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون کارگری در استان انجام شد، ۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار حمایت شدند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورت عدم حمایت از این بنگاه ها، احتمال ریزش نیروی کار و کارگران شاغل در آنها وجود داشت، اما با توجه به اهمیت و پیگیری های لازم، این موضوع در استان مدیریت شد.

سلامی گفت: عمده مشکلاتی که متوجه یک بنگاه اقتصادی می‌شود در حوزه های مالی، تسهیلاتی، حقوقی، نیروی کار و دیگر عوامل است که باعث خواهد شد آن بنگاه با تمام ظرفیت و امکانات فعالیت نداشته باشد.

وی اظهار کرد: رصد واحدهای تولیدی و تعاونی ها بصورت مستمر در استان از سوی اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود و این مجموعه با استفاده از توان و تعامل بین بخشی برای حل مشکلات کارآفرینان و کارگران پای کار است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: ۹۰۲ نفر در این استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

سلامی گفت: در شش ماهه اول سال جاری، ۵۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مجددا به چرخه اشتغال بازگشتند و ۶۲ نفر نیز برای مهارت آموزی به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای معرفی شدند.

وی ادامه داد: همدلی و هم افزایی ارکان اجرایی مختلف برای حمایت از ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان جدید، رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی موجود و صیانت از کارگران در استان، از ملزومات رشد و توسعه فراگیر است که در عمل در مجموعه دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha