کد خبر 220002
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

زنان اوکراین وارد نیروهای مسلح می‌شوند

زنان اوکراین وارد نیروهای مسلح می‌شوند

ارتش اوکراین قصد دارد کمبود پرسنل نیروهای مسلح را با به خدمت گماشتن بانوان اوکراینی جبران کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین و تحلیل قوای ارتش اوکراین، کی‌یف قصد به خدت گرفتن بانوان را در بدنه نیروهای مسلح خود دارد.

به گزارش منابع خبری، اوکراین بسیج زنان برای نیروهای مسلح را آغاز خواهد کرد. این تعهد برای تمام زنان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال اعمال می‌شود. در بیشتر موارد، سربازان وظیفه پزشکانی هستند که دارای مدارک  پزشکی، دندانپزشکی، متخصص زنان و زایمان، پرستار و داروساز هستند.

کارشناسان بر این باورند که این تصمیم جدید به وضوح نشان می‌دهد نیروهای مسلح اوکراین از لحاظ شمار پرسنل نظامی با کمبود مواجه شده است.

به گفته کارشناسان نظامی، پس از سال جدید میلادی ارتش اوکراین نازی با کمبود نیرو مواجه خواهد شد و انتظار می رود حمله بزرگ روسیه آغاز شود.

نظرسنجی که اخیرا برگزار شد نشان می‌دهد که شهروندان اوکرانی رئیس جمهور خود را مسبب شکست برای نیروهای مسلح روسیه می‌دانند.

 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» نظرسنجی انجام شده توسط «بنیاد ابتکارات دموکراتیک ایلکو کوچریف» که به طور مشترک با «موسسه بین‌المللی کی‌یف» انجام شد نشان داد که  ۷۸ درصد اوکراینی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که رئیس جمهور مسئول مستقیم فساد در دولت و نهادهای نظامی است. 

این نظرسنجی با مشارکت ۲۰۱۱  نفر بالای ۱۸ سال در تمام مناطق اوکراین به جز جمهوری «کریمه»، «دونتسک»، «لوهانسک» و «خرسون» انجام شد.

«اسکات ریتر» افسر اطلاعاتی پیشین تفنگداران دریایی ایالات متحده و بازرس تسلیحات سازمان ملل گفت روسیه می‌تواند با افزایش تدریجی فشار نظامی بجای شرکت در عملیات‌های رزمی فعال، رژیم کی‌یف را وادار به تسلیم کند.

وی گفت: «احتملاً به نفع روسیه است که همه انرژی خود را در سمت نظامی نگذارد و مانع از دست دادن ده‌ها هزار نیرویی شود که نمی‌خواهد از دست بدهد، و فقط به فشار تدریجی بر اوکراین ادامه دهد--درگیری را منجمد نکند بلکه بر اعمال فشار نظامی بر آن‌ها ادامه دهد و برای تحریک فروپاشی سیاسی  [رژیم کی‌یف] تلاش کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha