کد خبر 219441
۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

انتقاد چین از نقض حقوق بشر بومیان کشورهای غربی

انتقاد چین از نقض حقوق بشر بومیان کشورهای غربی

نماینده چین در اجلاس شورای حقوق بشر به انتقاد شدید از اقدامات کشورهای غربی علیه بومیان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ از گلوبال تایمز، در جریان پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل نماینده چین با انتقاد از اقدامات خصمانه کشورهای غربی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا در نقض حقوق بومیان گفت: این کشورها در طول تاریخ زمین و منابع بومیان را غارت کرده اند. بردگی بی رحمانه، قتل عام های گسترده و حتی نسل کشی و انقراض فرهنگی بخشی از اقدامات این دولت ها بوده است.

وی افزود: کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و استرالیا در حال حاضر هنوز هم قوانین و سیاست های تبعیض آمیزی را اتخاذ می کنند که منجر به نقض جدی طولانی مدت و سیستماتیک حقوق اولیه بشر بومیان از جمله مشارکت سیاسی، اقتصاد، جامعه، فرهنگ و توسعه می شود.

نماینده چین خاطرنشان کرد: این کشورها چشم خود را بر نقض حقوق بومیان می بندند، با این حال ادعا می کنند که معلم حقوق بشر هستند. آنان اطلاعات نادرست را جعل و منتشر می کنند و اتهامات بی اساس متعددی را علیه سایر کشورها مطرح می کنند و تلاش می کنند تقصیر اعمال نادرست خود را به گردن دیگران بیندازند.

وی از کشورهای مربوط خواست با جنایات حقوق بشری در داخل سرزمین های خود مقابله کنند، مسئولیت های تاریخی و تعهدات حقوق بشری شان را برعهده بگیرند، فوراً از نقض حقوق مردم بومی دست بردارند و اقدامات عملی برای محافظت مؤثر از حقوقی که این مردم بومی داشته باشند، انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha