کد خبر 219193
۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

پیشنهاد ارائه تسهیلات به ایثارگران برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی

پیشنهاد ارائه تسهیلات به ایثارگران برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی

دهمرده گفت: ایثارگران بر گردن مردم ایران حق دارند؛ به همین دلیل پیشنهادی برای تامین معیشت ایثارگران از طریق راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در زمین‌های کشاورزی ارائه کرده‌ام.

حبیب اله دهمرده، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نماینده ای که در حوزه ایثارگری پیشنهاد ثبت کرده است در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ گفت:  ایثارگران بر گردن مردم ایران حق دارند، اگر دفاع مقدس نبود و ایثارگران جانشان را در طبق اخلاص نمی گذاشتند امروز نه ما، نه جمهوری اسلامی و نه ایرانی وجود داشت.

وی با بیان اینکه باید با وجدان به مسئله نگاه کنیم و بدانیم که حق و حقوق ایثارگران خیلی بالاتر است افزود: ایثارگران باید در راس امور باشند و زندگی این عزیزان تامین شوند و نباید برای مسائلی از قبیل مسکن، درمان و.... مشکل داشته باشند.

دهمرده ادامه داد: با توجه به اینکه  برنامه هفتم توسعه یک برنامه ۵ ساله برای ۵ سال آینده  بوده و در واقع قرار بر طراحی یک نقشه راه است، ضرورت دارد که چشم انداز این برنامه بعد از چند سال دیده شود که وضعیت ایثارگران پس از گذشت چند سال چه می شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: ما در سطح شهر همچنان با محدودیت هایی برای جانبازان مواجه هستیم پس نیاز است که شهرداری ها پای کار آمده و جایگاه این عزیزان را ارتقا دهند.

نماینده مردم زابل در مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم خوب تعبیه نشده است افزود: بنده در رابطه با حقوق پایه، مسایل زندگی و امور معیشتی ایثارگران پیشنهاداتی داشتم که یکی از آنها به این موضوع مربوط میشود که دولت مکلف است با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، برای پرداخت به متقاضیان ایجاد نیروگاه خورشیدی خانگی با الویت مناطق محروم، خانواده های ایثارگران و رزمندگان، بازنشستگان، فرهنگیان، نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی با کمتر از ۱۵ سال سابقه کار، متقاضیان ایجاد نیروگاه خورشیدی تا سقف صد کیلوواتی در واحد های صنعتی و متقاضیان ایجاد نیروگاه خورشیدی تا سقف صد کیلوواتی در زمین های کشاورزی که با کمبود آب روبرو هستند جهت معیشت جایگزین برای کشاورزان تا پایان اجرای برنامه اقدام نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha