کد خبر 218588
۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

قالیباف در صحن علنی:

ضرورت همکاری دولت و مجلس برای رفع ایرادات لایحه برنامه هفتم

ضرورت همکاری دولت و مجلس برای رفع ایرادات لایحه برنامه هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه مانند لایحه دولت دارای نقاط قوت و ضعفی است و ما تلاش می‌کنیم در رفت و آمد بین صحن و کمیسیون تلفیق این ایرادات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه بابیان گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم حتما دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است، گفت: در صحبت‌های نمایندگان و رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره‌هایی به نقاط قوت و ضعف گزارش کمیسیون تلفیق شده است .همانطوری که در لایحه دولت نیز نقاط قوت و ضعف وجود داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تا جایی که بنده توانستم و در جریان بودم، هیچ کمیته‌ای وجود ندارد که بنده شخصا چند ساعتی با آن جلسه در خصوص برنامه هفتم پا نگذاشته باشم، عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق سعی شده تا نقاط قوت لایحه قوی‌تر  و نقاط ضعف برطرف گردد. حتما مواردی در گزارش کمیسیون تلفیق وجود دارد که مغایر با قانون اساسی و قوانین جاری را دچار مشکل می‌کند. اما ما در مجلس با توجه به دستور مقام معظم رهبری نسبت به هماهنگی دو قوه  و همانطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه به اشکالات اشاره کرده اند لذا قطعا در رفت و برگشتی که بین صحن و کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد، حتما اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

رئیس قوه مفننه بااشاره به اینکه اصلاحیات باید با حضور نمایندگان دولت در لایحه رفع شود، تصریح کرد: قطعا اصلاحات برنامه هفتم باید در مجلس و کمیسیون تلفیق میسر شود و جای دیگری وجود ندارد.

فالیباف گفت: نگاه بخشی نگری که در برنامه به آن اشاره شده است، وجود دارد، بنابراین بخشی از آن به مجلس و بخشی از آن به نیاز های وزارتخانه‌ها برمیگردد که نیازهایشان را در برنامه آورده و در لایحه، اعمال کرده‌اند. لذا این اشکال وجود دارد و دولت و مجلس با همکاری یکدیگر آن را حل خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha