کد خبر 218148
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

رئیس سازمان آتش نشانی در گفتگو با «حیات»:

پرونده ثبت شهدای خدمت با چالش روبروست/ بیش از ۱۲۰۰ جانباز آتش نشان وجود دارد

پرونده ثبت شهدای خدمت با چالش روبروست/ بیش از ۱۲۰۰ جانباز آتش نشان وجود دارد

رئیس سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه پرونده ثبت شدن شهدای خدمت با چالش روبروست گفت: از میان تمام شهدای آتش نشانی تنها ۱۶ آتش‌نشان حادثه پلاسکو به عنوان شهید اعلام شدند.

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات با انتقاد نسبت به ثبت شهدای آتش نشانی گفت: متاسفانه تاکنون پرونده ثبت شهدای آتش نشانی به نتیجه نرسیده است از میان تمام شهدای آتش نشانی تنها ۱۶ آتش‌نشان حادثه پلاسکو به عنوان شهید اعلام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی تهران با بیان این مطلب که دوگانگی‌های موجود در مسیر ثبت شهدای خدمت سبب نارضایتی خانواده‌ها شده است, افزود: باید هرچه سریعتر خلاهای موجود در این باره برطرف شود تا دیگر پرونده ثبت شهدای خدمت با چالش روبرو نگردد، چرا که در سازمان آتش نشانی میان هیچ کدام از پرسنل تفاوتی وجود ندارد.

وی مطرح کرد: با هدف پاسداشت و زنده نگاه داشتن یاد شهدای خدمت تمام ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی تهران به نام شهدای آتش‌نشان نامگذاری شده است. همچنین تعدادی از این ایستگاه‌ها با پیشنهاد صاحب نظران به نام شهدای مطرح شهر تهران نامگذاری شده است لذا اکنون هیچ ایستگاهی در شهر تهران بدون درج نام شهدا وجود ندارد.

محمدی ادامه داد: همچنین در این راستا برخی از کوچه ها یا خیابان‌های محله شهدای آتش نشان نیز به نام این عزیزان نامگذاری شده است.

رییس سازمان آتش نشانی تهران با هدف تکریم خانواده‌های شهدای آتش‌نشان گفت: سرکشی از خانواده‌های شهدای آتش‌نشان در مناسبت‌های مختلف مانند روز آتش‌نشان و سالگرد واقعه پلاسکو مدام در حال انجام است.

وی با اشاره به شمار جانبازان آتش‌نشان گفت: طبق اعلام کمیسیون پزشکی سازمان آتش نشانی تهران تا این لحظه بیش از ۱۲۰۰ جانباز وجود دارد. لذا امیدواریم با اصلاح مصوبه‌های موجود جانبازان آتش نشانی بتوانند از یک پشتوانه مالی برخوردار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha