کد خبر 218137
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

سیاستمدار فرانسوی توقف ارسال تسلیحات به کی‌یف را خواستار شد

سیاستمدار فرانسوی توقف ارسال تسلیحات به کی‌یف را خواستار شد

فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: پاریس باید الگوی لهستان را دنبال کند و از ارسال تسلیحات به اوکراین دست بکشد چراکه کی‌یف به حصول راه‌حل مسالمت‌آمیز در رابطه با درگیری کنونی علاقه‌ای ندارد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان اخیرا در پاسخ به اینکه آیا ورشو با وجود اختلاف‌نظر در مورد صادرات غلات به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: ما دیگر سلاح به اوکراین منتقل نمی‌کنیم.

فیلیپو در این رابطه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: با توجه به اینکه لهستان یکی از اولین حامیان کی‌یف بوده، این تحولی عظیم است. این کشور حالا می‌خواهد بر روی ارتش خودش سرمایه‌گذاری کند. فرانسه نیز باید از این مسئله الگوبرداری کند و از ارسال تسلیحات و میلیون‌ها دلار به این رژیم فاسد که هیچ‌گاه به دنبال صلح نیست، دست بکشد.

فرانسه تاکنون سخت‌افزارهای نظامی مختلفی از جمله شش هویتزر TRF۱، دو سیستم ضدهوایی کروتال و ۱۸ سیستم توپخانه سزار به همراه دیگر تسلیحات به اوکراین ارسال کرده است.

فرانسه به جز سلاح نیز تجهیزات نظامی، سوخت، مهمات، بسته‌های کمک‌های اولیه، جیره خشک و همچنین تجهیزاتی برای حفاظت در برابر تشعشعات، مواد شیمیایی و بیولوژیکی به اوکراین ارسال کرده است.

هم‌اکنون نیز کی‌یف و پاریس درحال گفت‌وگو برای ارسال جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ از نیروی هوایی فرانسه به نیروهای مسلح اوکراین هستند. میراژ ۲۰۰ جنگنده‌هایی سبک اما با بردی کوتاه است و باید در نزدیکی پایگاه هوایی خود فعالیت کند.

مسکو ارسال کمک‌های نظامی از خارج به اوکراین را محکوم کرده است. روسیه در آوریل ۲۰۲۲ نامه‌ای دیپلماتیک در رابطه ارسال تسلیحات به اوکراین به تمامی کشورهای عضو ناتو ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هشدار داد که هر محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به اهدافی قانونی برای روسیه مبدل می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha