کد خبر 218104
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

تفاهم‌نامه همکاری سازمان‌های دارالقرآن و ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری سازمان‌های دارالقرآن و ثبت اسناد و املاک کشور امضا شد

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با هدف تسهیل و تسریع در فرایند تأسیس و ثبت تشکل‌های قرآنی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ این تفاهم‌نامه به امضای علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسید.

حسین بهبودی مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تسهیل ضوابط و تسریع فرایندهای اداری ثبت مؤسسات قرآنی، بسط و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و تربیتی خانواده بزرگ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، زمینه سازی برای تخصیص شناسه ملی و بسترهای مناسب به منظور استفاده خانه‌های قرآن و عترت کشور از خدمات اداری و بانکی و ایجاد پنجره مشترک الکترونیکی میان سامانه درخواست تأسیس و تغییر مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم با سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری ازجمله موضوعات این تفاهم‌نامه بوده است.

مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: نکته مهم در این تفاهم‌نامه که ضمانت قوی اجرایی آن محسوب می‌شود، تشکیل کمیته مشترک، متشکل از نمایندگان تام الاختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان دارالقرآن الکریم است که با تشکیل جلسات منظم و دوره‌ای برای راهبری بهتر این تفاهم‌نامه تا رسیدن به اهداف و چشم انداز آن اهتمام ویژه خواهد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در اسرع وقت به واحدهای استانی دو مجموعه ابلاغ و کارگروه مشترکی هم در سطح استان‌ها تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha