کد خبر 217809
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

توزیع ۴۰ هزار نوشت افزار در طرح «مهر تحصیلی» اوقاف

توزیع ۴۰ هزار نوشت افزار در طرح «مهر تحصیلی» اوقاف

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۴۰ هزار نوشت افزار در قالب طرح «مهر تحصیلی» میان دانش‌آموزان کم برخوردار تحت پوشش توزیع می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی مقدم با اعلام این خبر اظهارداشت: طرح «مهر تحصیلی» طی چند سال اخیر یکی از طرح‌های ویژه‌ای است که در سازمان اوقاف و امور خیریه مورد توجه قرار گرفته و در جامعه بسیار مؤثر و تاثیرگذار بوده است، در این طرح سعی شده است تا بین موقوفاتی که برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت وقف شده، یک وحدت رویه‌ای ایجاد شود.

وی گفت: از سوی دیگر ارایه این طرح باعث فرهنگسازی و ایجاد وقف جدید برای دانش آموزان کم برخوردار خواهد شد.

معممی مقدم افزود: یکی از موضوعاتی که در نیات موقوفات جزو موضوعات پرتعداد تلقی می‌شود، بحث حمایت از دانش‌آموزان نیازمند است و به مناسبت سال جدید تحصیلی، ۴۰ هزار نوشت افزار و کیف به دانش آموزان نیازمند در قالب طرح «مهر تحصیلی» اهدا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های این طرح استفاده از کالاهای ایرانی در تهیه بسته‌های مهر تحصیلی است، اظهارداشت: نوشت افزار و کیف‌هایی که میان دانش آموزان توزیع می‌شود، بدون آرم و نشان است و با حفظ کرامت به افراد تحت پوشش توزیع می‌شود.

معممی مقدم بیان کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد و نیازمند مطابق نیات واقفان، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور در حوزه اجرای نیات، شفاف سازی و اطلاع رسانی از مصرف عواید موقوفات، ترغیب و جذب خیرین در امر ایجاد وقف جدید در موضوعاتی همچون دانش آموزان مستعد، دانش آموزان بی بضاعت، هزینه تحصیل و امرار معاش محصلان، خرید لباس و لوازم التحریر برای دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha