کد خبر 217808
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

رئیس دانشگاه ارومیه:

برگزاری جشنواره دانشجویان در دانشگاه ارومیه گام مهمی در تحقق دیپلماسی علمی است

برگزاری جشنواره دانشجویان در دانشگاه ارومیه گام مهمی در تحقق دیپلماسی علمی است

 رئیس دانشگاه ارومیه گفت: برگزاری جشنواره دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه ارومیه گام موثری در تحقق دیپلماسی علمی و ارائه توانمندی‌های آذربایجان‌غربی، شهر ارومیه و دانشگاه ارومیه به خصوص در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ احمد علیجانپور ۲۸ شهریور در آغاز اولین جشنواره بازی‌های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران گفت: دانشگاه ارومیه در بحث دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان بین الملل موفقیت‌های کم نظیری را در ۲ سال اخیر کسب کرده و موفق به دریافت جایزه "ثریا" شده است.

وی اظهار کرد: این دوره جشنواره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور برای اولین بار به میزبانی دانشگاه ارومیه طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور در حال برگزاریست و از حدود ۲۰ دانشگاه پذیرش داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۵ رشته ورزشی افزود: اشاعه فرهنگ و بازی‌های بومی و محلی ایران به دیگر کشورها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رقابت‌هاست.

 علیجانپور ادامه داد: این جشنواره، پتانسیل مهمی برای دانشگاه ارومیه خواهد داشت و مقدمه‌ای برای اجرای برنامه‌های بین‌المللی برای این مرکز علمی است و ما را برای میزبانی المپیاد دانشجویان سراسر کشور در سال ۱۴۰۴ آماده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha