کد خبر 217422
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

در نشست خبری هفته دفاع مقدس مطرح شد:

تجلیل از یک میلیون بانوی پیشکسوت دفاع مقدس/ دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری

تجلیل از یک میلیون بانوی پیشکسوت دفاع مقدس/ دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری

سردار بهمن کارگر گفت: سال گذشته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تقدیر شد، در سال جاری نیز از یک میلیون همسر پیشکسوت تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خبرنگاران در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

سردار کارگر با تبریک چهل و سومین سالروز گرامی داشت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس قله تربیت دینی و انقلابی، عینیت بخشی به انقلاب ناب محمدی، اوج ایثار بهترین بنگان خدا، مظهر وحدت ملت ایران و تحقق ولایت فقیه با رهبری امام خمینی (ره)، اوج عقلانیت در اداره جنگ تحمیلی استکبار جهانی بود و ملت ایران در دفاع مقدس به باور ما می توانیم رسید.

وی افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و عظمت و اقتدار ایران به دنیا ثابت شد. تمهیدات بسیاری در سراسر برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کشور اندیشیده شده و از ۳۱ شهریور برنامه ها آغاز می شود. در ستاد مرکزی کشور، در همه استان‌ها با مسئولیت استانداران ستادهایی تشکیل شده است و در شهرستانها با مسئولیت فرمانداران کارهای آن پیگیری می شود.

سردار کارگر ادامه داد: مجموعا در ۴۷۷ ستاد گرامیداشت مناسبتهای ملی دفاع مقدس در کشور وجود دارد که از این تعداد در نیروهای مسلح ۱۸ ستاد، در وزارتخانه ها ۲۸ ستاد، ستادهای استانی ۳۱ و شهرستانی ۴۰۰ ستاد تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین افزود: در هفته دفاع مقدس سال جاری، ۱۱۸۶ برنامه اجرا خواهد شد و ۵۹۰۰ فعالیت در آن تعریف شده است  که به تفکیک خود سازمانها مشخص شده است. اهم برنامه های که تقسیم بندی شده است به این شرح است، ۴۴۴ کتاب و ۱۱۷ کتاب صوتی رونمایی می شود. ۸۲ تولید و پخش نماهنگ، ۱۳۱۴ مراسم تکریم خانواده شهدا و ایثارگر، ۴۲۹ نمایشگاه آثار هنری، ۳۲۷ نشست‌ تخصصی در حوزه دفاع مقدس و ۱۰۹ مراسم شعر خاطره از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.در زمینه تئاتر خیابانی ۲۴ نمایش اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم سراسری جهاد و مقاومت «از دیروز تا امروز» در تهران و در محضر مقام معظم رهبری در چهارشنبه ۲۹ شهریور در حسینیه حضرت امام برگزار خواهد شد. این همایش به‌صورت تصویری همزمان در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز بسیج، دانشگاه‌های نیروهای مسلح و همه مراکزی که فعالیت فرهنگی دارند، برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم که به‌صورت زنده از شبکه های صداوسیما پخش خواهد شد، پیشکسوتان، فعالان حوزه دفاع مقدس و مقاومت، اقشار مختلف اقوام ایرانی و نمایندگان ادیان توحیدی، خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافعین امنیت و مدافعین سلامت در این مراسم حضور خواهند داشت.این چهارمین سال است که این اتفاق می افتد. 

سردار کارگر با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس امسال یک میلیون نفر از زنان و همسران پیشکسوتان دفاع مقدس و شهدا در سراسر کشور تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: سال گذشته از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تقدیر شد، در سال جاری نیز از یک میلیون همسر پیشکسوت تجلیل می‌شود که همه دستگاه‌های کشوری و لشکری، فرمانداران و بخشداران در این کار مساعدت خواهند کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: در حوزه زنان و تاریخ شفاهی از 561 عنوان کتاب مکتوب و صوتی رونمایی خواهیم داشت.و سعی شده است زنان در این رونمایی ها نقش پررنگ تری داشته باشند. برگزاری رژه نیروهای مسلح در مراکز استانها با مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی ادامه داد: در تهران در جنب مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) این رژه برگزار خواهد شد. یک رژه دریایی در استان هرمزگان با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی نیز در صبح 31 شهریورماه انجام خواهد شد. امسال در نمازهای جمعه کسانی که یادگاران دفاع مقدس بوده و از فرماندهان دفاع مقدس پیش از خطبه ها سخنرانی خواهند داشت. امسال سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواهند بود. 

سردار کارگر با اشاره به برگزاری گرامیداشت عملیات «کمان 99» توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: برگزاری گرامیداشت شهدای عملیات «ثامن الائمه» به عنوان اولین عملیات موفق جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، برگزاری کنگره ملی شهدای منا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، عطرافشانی، نثار گل و تجدید میثاق با شهدا در سراسر کشور در 6 مهرماه از دیگر برنامه ها در این هفته خواهد بود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نواختن زنگ ایثار در مدارس سراسر کشور، گفت: برگزاری مراسم یادواره شهدای محلات با عنوان طرح «آبروی محله»، برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و تجلیل از خانواده های ایشان انجام می شود. 

وی گفت: دیدار و تکریم از خانواده های شهدا انجام خواهد شد. مسابقات ورزشی با یاد و نام شهدای ورزشکار و بازیهایی که برگزار خواهد شد از خانواده شهدا در ابتدای مسابقات تجلیل می شود. وی تصریح کرد: پیاده‌روی خانوادگی، ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم توسط نیروهای مسلح و بهداشت و درمان و رزم‌نمایش و نمایش‌های میدانی در استان‌ها انجام خواهد شد. مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش اموز و دانشجو به صورت منفک برای فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مستندهای دفاع مقدس در 100 قسمت با عنوان «روایت معیار» که از قبل دفاع مقدس ایران و اتفاقات را روایت می‌کند با تایید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط شبکه افق سازمان صدا و سیما آماده شده که ۵ قسمت این مستند پخش و رونمایی خواهد شد. رزمایشی با عنوان کمک‌های مومنانه و کمک به اقشار مردم را داریم و برنامه شب خاطره و روایتگری در دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد و محلات با روایتگری فرماندهان و رزمندگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی از برنامه های ما است و امیدواریم در دولت آیت الله رئیسی در دروس دانش آموزان گنجانده شود. از اینجا اعلام می کنم که در حوزه دفاع مقدس همه فیلمسازان برای تامین منابع و تجهیزات نظامی می توانند به ما مراجعه کرده و حاضریم در ستاد نیروهای مسلح این امکانات را در اختیار بگذاریم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha