کد خبر 217271
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

اگر تیم امید موفق می‌شد جای تعجب داشت/ نمایندگان ایران در آسیا شانس بالایی برای موفقیت دارند

اگر تیم امید موفق می‌شد جای تعجب داشت/ نمایندگان ایران در آسیا شانس بالایی برای موفقیت دارند

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و حذف تیم امید از انتخابی المپیک صحبت کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حذف تیم امید از رقابت‌های مرحله پیش مقدماتی انتخاباتی المپیک اظهار داشت: اثرات نداشتن برنامه ریزی در فوتبال همین است و اگر اتفاقی غیر از این رخ می‌داد باید تعجب می‌کردید و به فوتبال شک می‌کردید. شما نگاه کنید در طول این ۴ سال از المپیک قبلی تا المپیک حال حاضر تیم امید ما چه روندی را طی کرده و چه شرایطی را پشت سر گذاشته است. مگر غیر از این است یک یک سال و نیم بدون سرمربی رها شده بود و چند ماه مانده به مسابقات رضا عنایتی را به عنوان سرمربی برگزیدند؟ این اتفاقات در زمانی رخ داد که سایر تیم‌ها و حریفان ما مشغول برنامه ریزی بودند و اردوها و دیدارهای تدارکاتی برگزار می‌کردند. 

وی افزود: این اتفاقات هم اینکه زیبنده فوتبال ما نبود و نباید مایی که از قدرت‌های فوتبال آسیا هستیم حتی نتوانیم از مرحله پیش مقدماتی صعود کنیم، آنهم در شرایطی که دم از صعود به المپیک می‌زنیم. مسأله بعدی پیامی است که این حذف برای فوتبال ما دارد. نسل طلایی فوتبال ما در حال پا به سن گذاشتن است و ما پشتوانه سازی خوبی هم نداشتیم و این را در تیم امیدمان دیدیم. تیم امید آینه آینده فوتبال ایران است که با این شرایط چشم انداز روشنی ندارد. 

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: فکر می‌کنم نساجی به نسبت قرعه راحت‌تری به دو تیم دیگر دارد. هرچند تیم‌های ناشناخته را نباید دست کم گرفت و ممکن است پدیده رقابت‌ها شوند. سپاهان هم به خاطر اتفاقات اخیر احتمال دارد از لحاظ روحی کمی دچار افت شده باشد و حواشی ایجاد شده روی تیم تاثیر بگذارد. کادرفنی باید بتواند این موضوع را به خوبی مدیریت کرده و اجازه ندهد جو تیمش تحت تاثیر این اتفاقات به هم بریزد. در نهایت پرسپولیس هم درگیر ماجرای مصدومیت بیرانوند بوده که ظاهراً برطرف شده و به بازی رسیده است. 

سیدصالحی ادامه داد: من برای هر سه نماینده ایران در آسیا آرزوی موفقیت دارم. سپاهان و پرسپولیس تیم‌های خوبی هستند و نباید مرعوب اسامی بزرگ در ترکیب تیم‌های حریف باشند چرا که اسامی فوتبال بازی نمی‌کنند و این کار تیمی است که جواب می‌دهد. شما وقتی اجازه بازی‌سازی و رسیدن توپ به رونالدو و مانه را ندهید چطور می‌خواهند گلزنی کنند؟ یا همینطور برای بنزما در الاتحاد. من فکر می‌کنم از بازی‌های هفته اول سه نماینده ایران ۵ یا ۷ امتیاز خواهند گرفت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha