کد خبر 216724
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

قطع همکاری عاملان آزار معلولان مشهدی با بهزیستی/دادگستری:موضوع پیگیری می شود

قطع همکاری عاملان آزار معلولان مشهدی با بهزیستی/دادگستری:موضوع پیگیری می شود

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:همکاری پرسنل عامل آزار و اذیت معلولان ذهنی در یکی از مراکز نگهداری معلولان در مشهد، چهار ماه پیش متوقف شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مسعود فیروزی  افزود: در تحقیقات اولیه انجام شده ۲ فرد مذکور که معلولان ذهنی در یکی از مراکز تحت نظارت بهزیستی را آزار و اذیت جنسی کرده بودند شناسایی شدند و اطلاعات کامل آنها تحویل مقامات قضایی شد و پیگیری قضایی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان می‌دهد همکاری این افراد با این مرکز چهار ماه پیش متوقف شده است بنا بر این فیلم تهیه شده حداقل به همان زمان باز می گردد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت:در کنار تحقیقات قضایی، تحقیقات و بررسی نظارتی این اداره کل برای روشن شدن ابعاد دیگر این اقدام در حال انجام است و طی ۲ تا سه روز آینده اطلاعات دقیق تری از آنچه روی داده است می توان ارائه کرد.

استقرار دائم یک کارشناس بهزیستی در مرکز محل آزار و اذیت معلولان

رییس اداره بهزیستی مشهد گفت: پس از شناسایی مرکزی که در آن این فیلم مذموم تهیه شده بود در نخستین اقدام ضمن شناسایی عاملان یک کارشناس در محل این مرکز به صورت دائم مستقر شد.

جواد بهنام افزود: این مرکز ظرفیت نگهداری از ۸۰ معلول ذهنی را دارد که شمار معلولانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند به زودی اعلام خواهد شد ضمن این که تحقیقات در خصوص کم و کیف این مساله همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود دستگاههای نظارتی و قضایی به مساله در حال حاضر اخطار لازم برای مرکز صادر شده است همچنین این ویدئو با فیلم آزار و اذیت معلولان در بوشهر تلفیق و تدوین و برای شبکه های خارجی ارسال شده است که این اقدام از جهت دار بودن تهیه آن نشان دارد.

رییس اداره بهزیستی مشهد گفت: مرکزی که این فیلم در آنجا تهیه شده جزء مراکز مجوز دار از بهزیستی این شهر است.

دستور رییس کل دادگستری خراسان رضوی برای پیگیری آزار و اذیت معلولان در مشهد

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز برای بررسی این موضوع دستور صادر کرده است.

به گفته دادستان مشهد دستورات لازم صادر و اقدامات ویژه قضایی در این زمینه آغاز شده است و موضوع با جدیت دنبال می شود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

هم اکنون ۱۴۰ هزار معلول تحت پوشش و دارای پرونده در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند و خراسان رضوی از این حیث جزء استانهای رتبه دار کشور است.

عکس‌العمل دادگستری و بهزیستی بوشهر به فیلم کتک‌زدن یک معلول

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha