کد خبر 216665
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

کولبا: آلمان بالاخره موشک تاروس را در اختیارمان می‌گذارد

کولبا: آلمان بالاخره موشک تاروس را در اختیارمان می‌گذارد

وزیر خارجه اوکراین در کنفرانسی مشترک با همتای آلمانی خود مدعی شد که برلین با اینکه هیچ وعده‌ای در رابطه با ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف نداده است، ولی در نهایت آن‌ها را برای اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آنالنا بربوک، همتای آلمانی خود خطاب به یکی از خبرنگاران گفت: شما از آنالنا پرسیدید که آیا برای ارائه تاروس به ما امیدی داده است یا خیر. نمی‌توان گفت که آنالنا از مواضع رسمی دولت آلمان فراتر رفته باشد اما خودتان می‌دانید که این کار بالاخره انجام می‌شود. تنها مسئله زمان مطرح است.

وی ادامه داد: درک نمی‌کنم چرا داریم وقت خودمان را تلف می‌کنیم. اگر ما تاروس را دراختیار داشتیم، به دستاوردهای بیشتری می‌رسیدیم و جان سربازان و غیرنظامیان اوکراینی بیشتری را نجات می‌دادیم. ما به دولت آلمان می‌گوییم که به گفت‌وگوها و روند کاری شما احترام می‌گذاریم اما با توجه به تمامی اطلاعاتی که در رابطه با تاروس دراختیار داریم، هیچ مخالفت عینی با عدم انجام این کار وجود ندارد. شما سوالاتی دارید و ما آماده پاسخ دادن به آن‌ها هستیم؛ پس بیایید انجامش بدهیم. هرچه که زودتر این اتفاق رخ دهد، بیشتر از آن استقبال می‌کنیم. مسئله به همین سادگی است.

آنالنا بربوک روز شنبه درباره ارسال موشک‌های کروز تاروس به اوکراین گفته بود: برخلاف تانک‌های «لئوپارد» و موشک‌های «آیریس-تی»، این چیزی نیست که به سرعت انجام شود. ابتدا باید همه جزئیات روشن شود.

وزیر خارجه آلمان اشاره کرد که درخواست کی‌یف برای انتقال موشک‌های کروز تاروس «بسیار قابل‌درک است»، اما از پاسخ به این سؤال که آیا از نظر او باید برد این موشک‌ها کاهش یابد، خودداری کرد.

در اواخر ماه اوت، رهبر حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان گفت که با ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین موافق است؛ اما تأکید کرد که پیش از ارسال، باید برد این موشک‌ها کاهش یابد تا برلین مطمئن شود که اوکراین از آن‌ها نه برای حمله به خاک اوکراین، بلکه تنها با هدف دفاع از خود استفاده می‌کند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در ماه اوت گفت که عجله‌ای برای تأیید ارسال این موشک‌ها به اوکراین ندارد، زیرا نمی‌خواهد پای ناتو را به جنگ با روسیه باز کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اما به‌شدت بر دریافت موشک‌های کروز تاروس پافشاری می‌کند؛ موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر که می‌توانند به عمق خاک روسیه حمله کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha