کد خبر 215364
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

درآمد باورنکردنی ساکنان جزیره‌ای در دریای کارائیب از هوش مصنوعی

درآمد باورنکردنی ساکنان جزیره‌ای در دریای کارائیب از هوش مصنوعی

می‌دانیم رشد انفجاری پیشرفت و به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد باعث درآمد سرشار کمپانی‌هایی چون انویدیا و OpenAI شده است. عجیب اینکه ساکنان جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب به شکل کاملاً متفاوتی از بازار هوش مصنوعی میلیونی پول به جیب می‌زنند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ می‌دانیم رشد انفجاری پیشرفت و به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد باعث درآمد سرشار کمپانی‌هایی چون انویدیا و OpenAI شده است. عجیب اینکه ساکنان جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب به شکل کاملاً متفاوتی از بازار هوش مصنوعی میلیونی پول به جیب می‌زنند.

ارزش بالای دامنه های آنگولیا به لطف هوش مصنوعی

جزیره آنگولیا جزء مستملکات بریتانیا در دریای کارائیب است که حالا ساکنان آن از محبوبیت هوش مصنوعی سود می‌برند. این جزیره از دهه 1990 میلادی تاکنون دامنه دات ai را برای خود به ثبت رسانده که حالا مورد توجه کمپانی‌های مختلف در سراسر جهان قرار گرفته است. این جزیره حدود 16,000 نفر جمعیت دارد.

بلومبرگ در گزارشی به تقاضای کمپانی‌های فناوری برای دامنه‌های متعلق به جزیره آنگولیا و خرید و فروش آنها با مبالغ هنگفت پرداخته است. ثبت دامنه دات ai طی یک سال اخیر دو برابر شده است و تخمین زده می‌شود تا 30 میلیون دلار برای ساکنان این جزیره آورده داشته باشد. تاکنون بیش از 287,000 دامنه دات ai به ثبت رسیده است.

جالب اینکه درست از همان روز نخست در دسترس قرار گرفتن چت بات هوش مصنوعی ChatGPT، تقاضا برای دامنه‌های دات ai به طرز انفجاری افزایش یافته است. البته بیشترین تقاضا مربوط به بازه دسامبر 2022 تا مارس 2023 بوده و پس از آن کاهش یافته است.

همانند دامنه‌های دیگر، ارزش و قیمت گذاری دات ai بسته به هر دامنه متفاوت است. با این حال شرکت‌های ثبت دامنه باید به ازای دو سال 140 دلار به آنگویلا بپردازند که رشد 20 دلاری نسبت به ماه آوریل داشته است و انتظار می‌رود بازهم افزایش یابد.

شاید جالب باشد که بدانید جزیره کوچک Tuvalu با دامنه دات tv هم چنین سودآوری برای ساکنان خود داشته و توسط چندین وب سایت چون Twitch استفاده شده است. تخمین زده می‌شود فروش دامنه برای این جزیره 7.1 میلیون دلار درآمد به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha