کد خبر 215213
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم کاظمین تداوم یابد

برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم کاظمین تداوم یابد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت ضمن قدردانی از همکاری و تعامل تولیت عتبه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم کاظمین، تداوم این برنامه‌ها را موجب بهره بیشتر از سفرهای زیارتی دانست.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در ادامه سفر به کشور عراق برای سرکشی به امور زائران ایرانی شامگاه شنبه (۱۱ شهریور) به کاظمین رفت و با تولیت عتبه کاظمین دیدار و حرم مطهر امامین جوادین (ع) را زیارت کرد.

در این دیدار که رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت‌ نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن قدردانی از همکاری و تعامل تولیت عتبه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم کاظمین و سایر زمینه‌ها در گذشته، تداوم این برنامه‌ها را موجب بهره بیشتر از سفرهای زیارتی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در ارتقای معنوی زائران بسیار اثرگذار است، به برگزاری برنامه‌های سخنرانی مذهبی، روایتگری، آیین‌های دعای کمیل و ندبه در اماکن زیارتی در نجف و کربلا اشاره کرد و افزود: هدف از سفرهای زیارتی معرفت افزایی در زائران است که بخش مهمی از آن در برگزاری این گونه جلسات و برنامه‌ها محقق خواهد شد.

درادامه این دیدار حیدر الشمری تولیت عتبه کاظمین با اشاره به نظم و انضباط در برگزاری برنامه های زائران ایرانی، خدمت به زائران اهل بیت (ع) را افتخاری بزرگ توصیف کرد.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه‌های معنوی و معرفتی موجب تحول در زائران می‌شود و اثرگذار است و ارزش دارد.

تولیت عتبه کاظمین که ریاست وقف شیعی عراق را نیز بر عهده دارد، درباره طرح توسعه حرم امامین جوادین(ع) توضیحاتی داد و به برخی مشکلات در مسیر اجرای این طرح اشاره کرد و اظهارداشت: وضعیت در حرم‌های مطهر در اعتاب مقدسه با طرح‌های توسعه‌ای که در حال انجام است با تغییرات و آثار بسیار مثبتی همراه خواهد بود.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره برخی مشکلات مرتبط با زائران اربعین و سفرهای زیارتی و راهکارهای آن تبادل نظر کردند و امکانات فراهم شده برای زائران اربعین حسینی را موجب تسهیل امور و رضایت خاطر بیشتر آنها دانستند.

در پایان این دیدار حجت الاسلام و المسلمین نواب از حیدر الشمری برای سفر به ایران و زیارت اماکن متبرکه در کشورمان دعوت به عمل‌ آورد و تولیت عتبه کاظمین نیز پرچم بارگاه امامین جوادین (ع) را به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تقدیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha