کد خبر 214936
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

دوشیفته بررسی شدن برنامه هفتم توسعه توسط مجلس/ دغدغه ایثارگران در حوزه اشتغال باید برای همیشه رفع شود

دوشیفته بررسی شدن برنامه هفتم توسعه توسط مجلس/ دغدغه ایثارگران در حوزه اشتغال باید برای همیشه رفع شود

ورناصری با بیان اینکه بررسی لایحه هفتم از هفته آینده هر روز به صورت دو شیفت کار خود را شروع می کند، گفت: دغدغه ایثارگران در حوزه اشتغال باید برای همیشه رفع شود.

علیرضا ورناصری عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: چهارشنبه 18 شهریور 1402، آخرین روز کاری کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی بود که در جریان این جلسه پیشنهادات مطرح شده مورد بررسی نهایی قرار گرفت.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه کار بررسی برنامه هفتم توسعه به پایان رسیده اما همچنان موضوعات مرتبط با محیط زیست و ایثارگران که به خوبی در لایحه برنامه به آنها پرداخته نشده بود، در دستور کار قرار دارد. لذا لازم است تدبیری برای آنها اندیشیده شود تا این دو موضوع مانند سایر برنامه ها تکمیل و به صحن ارائه گردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی، لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار صحن علنی قرار گرفته و مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه هر روز در دو نوبت به بررسی لایحه خواهد پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از یک سال از  پایان مدت برنامه ششم توسعه می گذرد و همچنان دولت کار خود را براساس این برنامه پیش می برد، لذا لازم است که هر چه سریع تر  مجلس به آن پرداخته و زمینه را برای اجرای برنامه هفتم توسعه فراهم کند.

ورناصری گفت: در لایحه دولت مسائلی در حوزه ایثارگران مطرح گردید اما چون ایراداتی به بخشی از این حوزه وارد بود بررسی آن در دستور کار قرار نگرفت. هم اکنون در دو حوزه ایثارگران و محیط زیست مسائلی وجود دارد که می بایست به دقت به آنها در برنامه هفتم توجه شود چرا که رویکرد این برنامه 5 ساله است و دولت می بایست فعالیت های خود را منطبق با آن پیش ببرد. بنابراین لازم است هر آنچه به عنوان مشکل و مسئله در دو حوزه ایثارگران و محیط زیست وجود دارد را در لایحه دولت به دقت بررسی کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از نظر ما و همکارانمان در مجلس بخصوص همکارانی که به صورت تخصصی در کمیته ها و کمیسیون تلفیق مشغول بکارند، ایرادات اساسی در حوزه ایثارگران و محیط زیست وجود دارد که این ایرادات با همراهی نماینده دولت با ارائه پیشنهاداتی مناسب در حال رفع شدن است.

وی افزود: از آنجا که وقت قانونی بررسی لایحه برنامه هفتم به پایان رسیده و کمیسیون تلفیق نتوانست در این دو موضوع بررسی های کافی را داشته باشد،  با همکاری رئیس مجلس شورای اسلامی  تدبیری در این زمینه اندیشیده شده است.

ورود کمیسیون تلفیق به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایلی که باعث شد تا به صورت گذرا به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران پرداخته شود، این بود که نیاز است در یک فرصت کافی همه ابعاد مختلف و پیشنهادات در این حوزه بررسی شود. یقینا نگاه مجلس این است که همانگونه که در  کلیت (لایحه برنامه هفتم توسعه) در حوزه ایثارگران از طرق مختلف مانند کمیسیون ها، اتفاقات مثبتی رقم خورد و درگیر موضوعات و پیشنهادات دولت شدند و آنرا بررسی و نواقص موجود را کارشناسی و سپس در صحن کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار دادند، امیدواریم به همین روش نیز به این موضوع بپردازند.

ورناصری تصریح کرد: ما منتظر فرصتی مناسب هستیم تا با آغاز بکار صحن علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی برنامه هفتم توسعه، اقدامات لازم در حوزه ایثارگری در کمیسیون تلفیق ادامه یابد. در این بررسی ها حتما با مواردی روبرو خواهیم شد که نیاز به بازبینی و ارجاع به کمیسیون دارند؛ مطمئنا دو موضوع ایثارگران و محیط زیست را در دستور کار خود در کمیسیون و صحن علنی قرار خواهیم داد.

مسکن، یک موضوع پر مسئله در کشور است

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه یک برنامه جامع و کامل در همه بخش ها است. موضوع مسکن یکی از موضوعات پر مسئله در کشور است که در طول شش برنامه گذشته با همه فراز و نشیب هایی که داشته، یکی از موضوعاتی بوده که در دستور کار دولت های مختلف قرار گرفته است.

وی بیان داشت: یقینا دولت سیزدهم در لایحه پیشنهادی خود به تجارب موجود در برنامه ششم توجه می کند و با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی زمینه را برای بهبود طرح فراهم می آورد. لازمه این موضوع توجه، بررسی و حل مشکلات اساسی در بخش مسکن است که امروزه یکی از مسائل کلیدی مردم می باشد. لازم به ذکر است که در این زمینه خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت.

ورناصری تاکید کرد: امروزه مسکن به عنوان یکی از مسائل کلیدی و دغدغه مردم به حساب می آید که در این زمینه خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت.

اساسی ترین موضوعی که سبب نگرانی می شود موضوع ناترازی انرژی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انرژی از مسائل مهم کشور است. اگر بخواهیم به درستی به حوزه انرژی در کشور اشاره کنیم، باید گفت که پیشران هر اقدامی در سطح کشور و به ویژه در مباحث اقتصادی موضوع انرژی قرار دارد. اساسی ترین موضوعی که سبب نگرانی می شود موضوع ناترازی انرژی‌ست که به اندازه کافی در بخش های برق، گاز، آب و ...به آن پرداخته شد.

ورناصری افزود: با توجه به اینکه در خصوص لوایح، ما صاحب شش تجربه در قالب شش برنامه هستیم لذا باید به خوبی مسائل و مشکلات را شناسایی کرده و راهکارهای لازم را برای آنها ارائه دهیم. یکی از این شاخصه ها موضوع ناترازی در بخش انرژی است که خوشبختانه بخش اعظمی از پیشنهاداتی که کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد مورد تصویب قرار گرفت. امیدواریم چنانچه مجلس شورای اسلامی به این موضوع اهتمام داشته باشد در آینده نزدیک در خصوص چالش های بخش انرژی، شاهد تغییراتی چشمگیری باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اشتغال ایثارگران یکی از موضوعاتی است که به خوبی به آن پرداخته نشد لذا کمیسیون ها و فراکسیون ها برای رفع این موضوع مشغول بکار شدند و پیشنهادات مناسبی برای اشتغال ایثارگران ارائه شده که این موارد به صورت مکتوبات و پیشنهادات از سوی کمیسیون ها است که در صحن علنی مجلس به آن پرداخته خواهد شد. اشتغال ایثارگران، از جمله موضوعاتی است که باید با تدبیری اساسی مورد پیگیری قرار گرفته و برای همیشه این دغذغه برای جامعه ایثارگری از قبیل خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان و ... مرتفع گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha