کد خبر 214470
۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ماجرای استقلال و گل شماره 1000

ماجرای استقلال و گل شماره 1000

مهرداد محمدی روز گذشته تک گل استقلال برابر حریف همنام خوزستانی را به ثمر رسانده بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال استقلال تهران تا قبل از بازی روز گذشته خودش مقابل استقلال خوزستان که در هفته چهارم لیگ بیست و سوم در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، موفق شده بود 999 گل در تاریخ ادوار لیگ برتر به ثمر برساند و گلزنی در این دیدار به منزله رسیدن به رکورد 1000 گل بود که می‌توانست اتفاق جذابی باشد و این موضوع هم توسط مهرداد محمدی، خرید جدید این تیم رقم خورد تا نامش را بدین شکل در تاریخ باشگاه استقلال جاوادانه کند.

در دقیقه 51 بازی روز گذشته بود که یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ به استقلال رسید و مهدی مهدی پور پشت توپ ایستاده و با یک پاس مواج، مهرداد محمدی را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم به راحتی موفق شد تیمش را پیش بیاندازد و گل شماره 1000 باشگاه استقلال در تاریخ لیگ برتر را به نام خودش ثبت کند. به این بهانه به بررسی شکل رسیدن استقلال به این عدد و همچنین گل‌های رُند استقلال در تاریخ لیگ برتر رفتیم.

ماجرای رسیدن به عدد هزار

استقلال در نخستین دوره لیگ برتر 38 گل به ثمر رساند و در لیگ بیست و دوم این عدد به 52 رسید. هجومی‌ترین فصل استقلال در این سال‌ها فصل یازدهم بود که این تیم توانست 58 گل به ثمر برساند و لیگ دوم با 32 گل ضعیف‌ترین آمار آبی‌ها از نظر گل زده محسوب می‌شود.

آمار گل‌های زده استقلال به تفکیک فصل‌های مختلف به شرح زیر است:

لیگ اول 38 لیگ دوازدهم 42
لیگ دوم 32 لیگ سیزدهم 34
لیگ سوم 46 لیگ چهاردهم 40
لیگ چهارم 51 لیگ پانزدهم 43
لیگ پنجم 44 لیگ شانزدهم 45
لیگ ششم 39 لیگ هفدهم 43
لیگ هفتم 44 لیگ هجدهم 40
لیگ هشتم 70 لیگ نوزدهم 55
لیگ نهم 49 لیگ بیستم 36
لیگ دهم 55 لیگ بیست و یکم 39
لیگ یازدهم 58 لیگ بیست و دوم 52

اولین گل استقلال

استقلال در اولین دوره لیگ برتر و در هفته نخست رقابت‌ها میهمان برق شیراز بود و در ورزشگاه حافظیه به مصاف این تیم رفت. آبی‌ها که هدایتشان بر عهده منصور پورحیدری بود این بازی را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند و تک گل استقلال را هم علی موسوی به ثبت رساند تا نخستین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر به نام او به ثبت برسد.

گل شماره 100

صدمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر را هم غلامرضا عنایتی به ثمر رساند. او در لیگ سوم اولین فصل حضورش را در استقلال سپری می‌کرد و زیر نظر امیر قلعه‌نویی به این تیم آمد. استقلال در آن بازی به مصاف سایپا رفته بود و سه بر صفر به برتری رسید و گل شماره 100 استقلال اولین گل این بازی بود که عنایتی وارد دروازه نارنجی‌پوشان کرده بود.

گل شماره 200

این یکی را هم غلامرضا عنایتی به نام خودش به ثبت رساند. او که بهترین گلزن تاریخ استقلال در لیگ برتر است، دو سال بعد از صدمین گلش، گل شماره 200 باشگاه را هم به ثمر رساند. در بهمن 84 بود که استقلال در ورزشگاه حافظیه شیراز که شاهد گل نخست استقلال در تاریخ لیگ برتر هم بود گل شماره 200 آبی ها به ثبت رسید. استقلال آن بازی را 3 بر صفر پیروز شد و رضا عنایتی گل دوم و سوم تیمش را در آن بازی به ثمر رساند که گل‌های شماره 200 و 201 استقلال در تاریخ لیگ برتر بودند.

گل شماره 300

آرش برهانی زننده گل شماره 300 استقلال در تاریخ لیگ برتر است. در لیگ هشتم بود که استقلال به مصاف همنام اهوازی رفته بود با نتیجه پر گل شش بر صفر موفق شد این بازی را به سود خودش به پایان برساند. آرش برهانی گل اول خودش و تیمش در آن بازی را به ثمر رساند که سیصدمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شد. استقلال در پایان آن فصل به قهرمانی دراماتیکی در مشهد رسید.

گل شماره 400

یک فصل بعد از گل شماره 300 استقلال بود که گل شماره 400 هم به ثبت رسید و اینبار نه یک ماشین گلزنی آبی‌پوش بلکه بازیکن حریف وارد دروازه کرد و به ثبت رساند. در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر نهم بود که استقلال در ورزشگاه آزادی سه بر یک ابومسلم خراسان را شکست داد. در آن بازی گل اول  را عبدالجبار مومونی مدافع آفریقایی مهمان به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا چهارصدمین گل آبی‌ها به ثبت رسیده بود.

گل شماره 500

استقلال در فصل یازدهم با هدایت پرویز مظلومی وارد میادین شد و در این فصل بود که گل شماره 500 استقلال به ثبت رسید. در هفته نوزدهم رقابت‌ها بود که استقلال در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف داماش گیلان رفت و در این بازی با تک‌گل گوران یرکوویچ، مهاجم صربستانی آبی‌ها به پیروزی رسید و این گل، گل شماره ۵۰۰ استقلال بود.

گل شماره 600

این گل استقلال دو سال بعد و در لیگ سیزدهم برای آبی‌پوشان به ثبت رسید. در هفته هفته بیست‌وهفتم این رقابت‌ها بود که استقلال با هدایت امیر قلعه‌نویی در انزلی میهمان ملوان بود. این بازی با برتری ملوانی‌ها به پایان رسید که هدایتشان را دراگان اسکوچیچ بر عهده داشت که بعداً سرمربی تیم ملی ایران شد. گل دوم استقلال در آن بازی در وقت‌های تلف‌شده توسط حنیف عمران‌زاده به ثمر رسید که ششصدمین گل تاریخ استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر بود.

گل شماره 700

این گل هم در لیگ شانزدهم به ثبت رسید و فاصله میان گل شماره 600 تا 700 آبی‌پوشان سه فصل بود. در آن فصل هدایت استقلال را علیرضا منصوریان بر عهده داشت و در دوازدهمین هفته از رقابت‌ها استقلال در قم میهمان صبا بود و در ورزشگاه یادگار امام (ره) این شهر به برتری 2 بر صفر رسید که گل دوم آبی‌ها را علی قربانی به ثمر رساند. این هفتصدمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر بود.

گل شماره 800

این گل در لیگ هجدهم و در بازی معوقه استقلال مقابل ذوب اهن به ثبت رسید که در هفته هفدهم رقابت‌ها بود ولی با تاخیر در پنجم اسفند ۱۳۹۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در آن بازی استقلال سه بر صفر ذوب آهن را شکست داد و زننده گل سوم محمد دانشگر بود که هشتصدمین گل لیگ برتری آبی‌ها بود.

گل شماره 900

سه فصل قبل و در لیگ بیستم بود که تعداد گل‌های استقلال در تاریخ ادوار مسابقات به عدد 900 رسید. استقلال در هفته 28 بازی‌ها بود که در تیر ماه سال 1400 و بعد از چند ماه تعطیلی مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به مصاف نفت مسجد سلیما نرفت که با تک گل سبحان خاقانی استقلال این بازی را یک بر صفر در ورزشگاه آزادی با برتری به پایان رساند. این نهصدمین گل استقلال در تاریخ مسابقات بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha