کد خبر 211018
۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد در گفتگو با «حیات»:

استقرار امکانات حشدالشعبی در 18 نقطه برای زائران / همراهی مردم سامرا با زائرین و مواکب بی‌سابقه بوده است

استقرار امکانات حشدالشعبی در 18 نقطه برای زائران /  همراهی مردم سامرا با زائرین و مواکب بی‌سابقه بوده است

سردار امین شریعتی گفت: در محور سامرا و بلد یک اقدام فراتر از بحث هلال احمر انجام داده‌ایم و آن امکانات حشدالشعبی است که در 18 نقطه در سراسر منطقه‌ای که زائرین وارد سامرا می‌شوند، مستقر خواهند شد و به خدمات درمانی و بهداشتی می‌پردازند.

سردار امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به امور خدمات بهداشت و درمان در ایام اربعین بیان داشت: هلال احمر مانند سال‌های گذشته که در ایام اربعین مستقر شدند، امسال نیز به طور خیلی جدی وارد عمل شده و مستقر خواهند شد.

وی افزود: در محور سامرا و بلد یک اقدام فراتر از بحث هلال احمر انجام داده‌ایم و آن امکانات حشدالشعبی است که در 18 نقطه در سراسر منطقه‌ای که زائرین وارد سامرا می‌شوند مستقر خواهند شد و به خدمات درمانی و بهداشتی می‌پردازند.

سردار شریعتی گفت: شیوع ویروس کرونا تقریبا به یک مرحله بسیار کاهشی رسیده است؛ اکنون مسئله کرونا را در کشور عراق نمی‌بینیم با این وجود توصیه می‌شود که زائرین حتما از ماسک استفاده کنند.

اکنون بزرگ ترین مشکل در ایام اربعین مسئله گرمازدگی است

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد تصریح کرد: با توجه به شرایط شدید گرمایی که در منطقه عراق است، اکنون بزرگ‌ترین مشکل ما در ایام اربعین مسئله گرمازدگی است که برای این مورد نیز تمهیداتی را مانند سایه بان، مه پاش، استخرهای متحرک کوچک برای گرمازده ها و سایر مواردی که نیاز است را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم غذاهایی را برای زائرین تدارک ببینیم که برای شرایط گرما مناسب باشند، همچنین بیشتر آب‌های آشامیدنی خنک، شربت و عرقیجات را تدارک می‌بینیم.

سردار شریعتی گفت: عمده اسکان در سامرا در منطقه حرم مطهر می‌باشد که دقیقا سمت شمال حرم در صحن حضرت نرجس خاتون و باب المراد است که با امکانات وسیعی در آنجا وجود داردو  برای بانوان پیش بینی شده است، همچنین صحن جنوبی حرم نیز برای آقایان فراهم می‌شود که این دو صحن کاملا تفکیک شده اند.

همراهی مردم سامرا با زائرین و مواکب بی‌سابقه بوده است

وی با اشاره به شهدای مدافع حرم در سامرا بیان داشت: یک نکته خیلی مهمی که در سامرا وجود دارد این است که امروز رونق سامرا را مشاهده می کنیم، همراهی مردم سامرا با زائرین و مواکب بی‌سابقه بوده است. این توجهات از برکت خون شهدای مدافع حرمی است که در سامرا داریم، شهدایمان از خود رشادت نشان دادند و ازحضور داعش در حرم مطهر و شهر سامرا جلوگیری کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد گفت: یکی از شهرهای عراق که مردمش اهل سنت می‌باشند شهر سامرا است، این شهر در بین شهرهای اطرافش یکی از شهرهایی بود که مردمش با داعش همکاری نکردند؛ عدم همکاریشان به خاطر حضور مدافعان حرمی بود که می دیدند چگونه مدافعان حرم برای جلوگیری از ورود داعش مقاومت و مبارزه می‌کردند.

سردار شریعتی گفت: مردم سامرا همیشه از شهدای بزرگوار مدافع حرم یاد می‌کنند که با جانفشانی، مقاومت و ایثارشان توانستند سدی ایجاد کنند که داعش نتواند وارد حرم مطهر و شهر سامرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha