کد خبر 209805
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: وعاظ فلسفه عاشورا را تبیین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: وعاظ فلسفه عاشورا را تبیین کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت تبیین فلسفه عاشورا از وعاظ و روحانیون خواست در بیان آموزه‌های قیام اباعبدالله الحسین (ع) به ویژه امر به معروف و نهی از منکر تلاش جدی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز چهارشنبه در همایش استقبال از محرم در شهرستان نیر آمادگی برای جهاد تبیین را به مثابه آمادگی برای حضور در جبهه جنگ دانست و افزود: علما و روحانیون به عنوان فرماندهان جهاد تبیین باید برای عملیات ویژه محرم و ارائه مطالب مورد نیاز جامعه آمادگی لازم را کسب کنند.

وی اظهار کرد: دغدغه رهبر انقلاب برای جدی گرفتن موضوع جهاد تبیین ناشی از درک کامل از همین ضرورت است.

وی افزود: تعبیری که رهبر انقلاب در بیانات شان و درباره موضوع جهاد تبیین مطرح کرده‌اند، در درجه اول به کسانی مربوط می‌شود که صاحب منبر و تریبون هستند.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا زنده است و نشان زنده بودن آن اثرگذاری آن است، خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) سخن ماندگار به دنیا ارائه کرد که هیچ پدیده تاریخی مانند قیام کربلا از این خصیصه برخوردار نیست.

وی روحانیون را به بیان پیام های عاشورا در بین مردم بویژه نسل جوان توصیه کرد و افزود: حضرت امام حسین (ع) از حنجره توحیدی بر سر منکرات جامعه فریاد برآورد و کاری کرد که خداوند به وجود عاشورائیان شرافت و برکت بخشید.

در این مراسم مداحی و سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش انجام شد و حاضرین عزاداری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha