کد خبر 209329
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل در گفتگو با «حیات»؛

برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت

برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل گفت: مهلت ارسال آثار بیست و پنجمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت تا 25 شهریور 1402 است و امیدوارم شاعران استان اردبیل به ویژه شعرای جوان و علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس پرشورتر از دوره های قبل از این جشنواره استقبال کنند.

داور نوری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در گفتگو با حیات ضمن اشاره به جلسه هماهنگی جشنواره ملی شعر دفاع مقدس، گفت: جلسه هم افزایی و هماهنگی برگزاری بیست و پنجمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت، روز پنجشنبه 22 تیرماه، با حضور نمایندگان نیروهای نظامی و انتظامی، ادارات فرهنگی استان و کارشناسان شعر دفاع مقدس در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  اردبیل برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه، سید سعید اطهر نیاری از شاعران و نویسندگان مطرح کشور و استان، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان و موزه شهدای استان به عنوان دبیر اجرایی این کنگره معرفی شد.

نوری اضافه کرد: شعر دفاع مقدس میراثی معنوی و دفتری زرین و افتخار آفرین در کارنامه هزار ساله شعر و ادب فارسی و یکی از راه های حفظ و انتقال هنرمندانه حماسه ماندگار دفاع مقدس است، لذا به منظور پاسداشت شعر دفاع مقدس و مقاومت و برگزاری بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت فراخوان این جشنواره به صورت ملی و استانی با همکاری و مشارکت تمامی مجموعه های علمی و فرهنگی و سازمان های کشوری و لشکری از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل بیان کرد: مهلت ارسال آثار 25 شهریور 1402 است و امیدواریم شاعران استان اردبیل به ویژه شعرای جوان و علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس پرشورتر از دوره های قبل از این جشنواره استقبال کنند.

وی اظهار کرد: در آستانه برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید اردبیل اجلاسیه شهدای کارگری  روز شنبه 24 تیر ماه در تالار ولایت اردبیل برگزار شد و در حضور مسئولین استانی و مردم انقلابی اردبیل از خانواده‌های شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی در استان اردبیل تجلیل و تکریم به عمل آمد.

نوری با بیان اینکه در این مراسم برنامه‌های متنوع برگزار و از تمبر یادبود شهدای جامعه کارگری نیز به همراه آثار مکتوب رونمایی شد، افزود: جامعه کارگری استان اردبیل در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۰۰ نفر از شهدا سعی کرد تا دلدادگی خود را به نظام اسلامی نشان داده و در حساس‌ترین مقطع پشتیبانی‌های لازم را از انقلاب و دستاوردهای آن نشان دهد.

وی اضافه کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی همواره در خط مقدم پشتیبانی و مساعدت جامعه اسلامی قرار دارند و در سال‌جاری که مزین به «مهار تورم و رشد تولید» است کارگران و کارفرمایان نقش مهم و خطیری را در تقویت این حوزه بر عهده دارند. شرایط امروز حساسیت‌های کمتری نسبت به دوران دفاع مقدس ندارد و مجاهدت در این سنگر می‌تواند عزت کشور ما را حفظ کرده و وابستگی‌ها را به حداقل برساند.

مدیر کل بنیاد شهید استان اردبیل در پایان عنوان کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب و در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر روز شنبه 24 تیرماه، با حضور همکاران در شهرستان پارس آباد، مدیران ادارات این شهرستان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و بانوان محجبه و عفیفه شاغل در ادارات، در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، در این مراسم از مادر شهید والا مقام  «رمضان حسین زاده» شهید نیروی انتظامی به عنوان مادر عصمت و طهارت و الگوی جامعه در پرورش فرزندان غیور و شجاع و ایثارگر قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha