کد خبر 208464
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

بهنام محمودی در گفتگو با «حیات»:

اشتباهات‌مان را به عدم صدور روادید ربط ندهیم/ مربیان تیم ملی حق ندارند جواب مردم را بدهند

اشتباهات‌مان را به عدم صدور روادید ربط ندهیم/ مربیان تیم ملی حق ندارند جواب مردم را بدهند

پیشکسوت والیبال در مورد عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها و شکست‌های پیاپی در این تورنمنت صحبت کرد.

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص شکست تیم ملی ایران مقابل آرژانتین که بامداد امروز اتفاق افتاد اظهار داشت: تیم ملی ایران می‌توانست این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد ولی تفاوت شرایطی که میان دو تیم وجود داشت و خستگی بازیکنان در کنار مسائل روحی و روانی باعث شد آن انسجام لازم در تیم وجود نداشته باشد و در کنار نتایج دیدارهای گذشته این بازی را هم متاسفانه با شکست پشت سر بگذاریم و با توجه به شرایط و قطعی شدن حذف تیم ملی و اثر منفی روی روحیه بازیکنان این اتفاق دور از انتظار نبود و متاسفانه یک شکست دیگر به کارنامه تیم ملی در این مسابقات اضافه شود.

وی در مورد اینکه کارشکنی آمریکا در صدور روادید برخی از اعضای تیم ملی چقدر در این عملکرد ضعیف موثر بود، گفت: به هر حال آمریکا همیشه دشمن ما بوده و این دشمنی را از فضای سیاسی به فضای ورزشی هم کشانده و این قابل کتمان نیست ولی ما نباید این مسائل را دستمایه قرار دهیم تا ضعف‌ه و اشتباهات‌مان را بپوشانیم. ما سرمایه‌های انسانی زیادی در والیبال داریم که باید خوب شناسایی و کشف و پرورش داده شوند و با توجه به این موضوع ما می‌توانیم 3 تیم ملی آماده و قدرتمند داشته باشیم که در آسیا و جهان حرف برای گفتن داشته باشند. اقبال به والیبال در ایران خیلی بالاست و طبق آمار بعد از فوتبال پرمخاطب‌ترین ورزش در ایران هستیم و این یعنی سرمایه‌های انسانی زیادی که باید از آنها به وقتش استفاده شود ولی در این موضوع ضعیف عمل کردیم. برای تیم ملی ما خوب نیست که وابسته به یک بازیکن باشد. ما هلند و صربستان نیستیم که در نبود یک بازیکن به مشکل بخوریم و این‌ها به نظرم توجیه و بهانه برای پوشاندن ضعف‌هایمان است.

پیشکسوت والیبال درمورد اینکه گفته می‌شود کنار گذاشتن یک باره چهره‌های مطرح که حکم رهبر در تیم ملی ما را داشتند به این مجموعه ضربه زد، توضیح داد: من این مسائل را قبول ندارم، امثال سعید معروف و امیر غفور و محمد موسوی کار خودشان را برای والیبال ایران انجام دادند و قرار نیست تا ابد به تیم ملی دعوت شوند. اگر اینطور است پس چرا من هنوز به تیم ملی دعوت نمی‌شوم؟ این هم بر می‌گردد به همان ضعف ما در جایگزین کردن به موقع این افراد که بعد از رفتنشان کاسه چه کنم در دست نگیریم. من ضعف تیم ملی را در این مسائل نمی‌بینم و مشکلات ما از جای دیگری است که بخشی از آنها مدیریتی است و بخشی فنی که باید بررسی و آسیب شناسی شوند.

محمودی در رابطه با انتقاداتی که به کادرفنی تیم ملی می‌شود هم گفت: به هر حال تیم ملی شکست خورده و بهروز عطایی و اعضای کادرفنی تیم ملی در این مقطع حق این را ندارند که بخواهند نسبت به انتقاداتی که از سوی مردم صورت می‌گیرد واکنش نشان داده و بخواهند پاسخ دهند. والیبال هرچه دارد از مردم است و اگر این انتقادات چه منطقی باشد چه احساسی آنها حق اینکه مقابل مردم قرار بگیرند را ندارند. به نظرم باید آسیب شناسی صورت بگیرد و مشکلات و ضعف‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها بررسی شود و نسبت به اصلاح آن اقداماتی صورت بگیرد تا در مسابقات آسیایی بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و به نوعی جبران مافات شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha