کد خبر 208019
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه‌ آزاد از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند

دانشگاه‌ آزاد از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند

مشاور و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات‌های امنای استانی گفت: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری از اقدامات مهم این دانشگاه در زمینه صنعت و فناوری است و این صندوق با درآمدزایی از منابع بدون استفاده، به شرکت‌های فناور در دانشگاه‌ها وام پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مجید مشکینی در بیست و پنجمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان بیان کرد: دانشگاه آزاد با مشارکت در مسائل فناورانه روز دنیا موفق شد به موضوعات متفاوت علمی و پزشکی ورود کند.

وی با اشاره به مسائل و دستاوردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکپارچه‌سازی سیستم آموزشی و پژوهشی به سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار با موفقیت انجام شده است افزود: اصلاح حقوق و مزایای کارکنان و دو طرفه شدن راه ارتباطی دانشگاه با صنعت با اجرای طرح پویش از جمله دستاوردهای دانشگاه به شمار می رود.

مشکینی ادامه داد: همچنین این دانشگاه با توجه به اهمیت سلامت امنیت غذایی در زمینه بذرهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کرده تا از واردات این محصول با هزینه بالا تا حدودی جلوگیری کند.

مشاور و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات‌های امنای استانی خاطرنشان کرد: داروهای گیاهی، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، تاسیسات پزشکی و تولید و توزیع محصولات کاربردی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در ادامه با تاکید بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب گفت: دانشگاه‌ها باید دیدگاه آمایشی داشته باشند که دانشگاه آزاد در این زمینه پیشرو بوده است.

دکتر علی افروس ادامه داد: مشکل طرح پویش در خوزستان با رویکرد جدید اداره کار و امور اجتماعی حل شده است و از مهرماه به طور قطعی اجرا خواهد شد.

وی همچنین گزارش کاملی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را ارائه کرد.

طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل را فراهم کرده و دانشجویان همزمان با تحصیل، ۲ یا سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به حساب دانشگاه واریز و به عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha