کد خبر 206965
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

ناصر ابراهیمی در گفتگو با «حیات»:

قلعه نویی با هر نتیجه ای باید تا جام جهانی بعدی در تیم ملی بماند/ نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم در جام ملت‌ها شانس داریم

قلعه نویی با هر نتیجه ای باید تا جام جهانی بعدی در تیم ملی بماند/ نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم در جام ملت‌ها شانس داریم

پیشکسوت فوتبال با انتقاداتی از سبک بازی تیم ملی حمایت خودش را از امیر قلعه‌نویی اعلام کرد.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص حضور ایران در تورنمنت کافا و قهرمانی در این مسابقات اظهار داشت: سطح کیفی مسابقات چندان مطلوب و راضی کننده نبود و انتقاداتی هم که در این خصوص می‌شود درست و به حق است ولی با توجه به شرایط و کمبود زمان و مسائل و محدودیت‌هایی که وجود دارد باید سطح انتظارات خودمان را هم پایین بیاوریم چرا که ما فعلا مجبور هستیم به بازی‌های دوستانه این چنینی قناعت کنیم چون فعلا شرایط برای برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی با حریفان قدرتمند و سطح اول فوتبال دنیا و آسیا برای‌مان وجود ندارد و در چنین شرایطی حضور در چنین تورنمنتی بهتر از برگزار نشدن بازی بود.

وی افزود: عملکرد تیم ملی در این مسابقات قابل قبول بود هر چند در  فاز دفاعی مشکلاتی وجود داشت و نتوانستیم در ساده‌ترین بازی‌ها هم دروازه تیم خودمان را بسته نگه داریم و این جای نگرانی دارد و از طرفی مقابل ازبکستان که قوی‌ترین حریفمان در این تورنمنت بود هم به مشکل خوردیم و کار سختی داشتیم. تیم‌های فیزیکی مثل ازبکستان ممکن است در جام ملت‌ها هم بتوانند ما را به دردسر بیاندازند و نباید مقابل هر تیمی با یک شیوه ثابت بازی کنیم و روش های مختلف بازی برای حریفان متفاوت داشته باشیم. مثلا کره‌ای ها که سرعتی بازی می‌کنند یا ژاپنی‌ها که خیلی تاکتیک محور هستند و یا همین ازبکستان که سبک تیم‌هایی مثل روسیه به بازی فیزیکی و جنگنده علاقه دارند و مقابل این تیم‌ها نمی‌شود به یک شکل ثابت بازی کرد و این ضعف در تیم ما وجود دارد.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: ما بازیکنان با کیفیت زیادی در اختیار داریم. هم در بین لژیونرها و هم در بازیکنان داخلی ما نفرات خوبی در هر پست داریم که برای شیوه های مختلف بازی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و کادرفنی باید در هر پست بازیکنانی متناسب با شکل‌های مختلف بازی دعوت کند تا آمادگی تغییر سبک و روش بازی متناسب با بازی حریفان را داشته باشیم. اگر این نقصیه برطرف شود بخش اعظمی از مشکلات تیم ملی ما برطرف خواهد شد.

ابراهیمی در مورد شانس قهرمانی در جام ملت‌ها هم توضیح داد: ما نباید به تیم ملی برای این موضوع فشار بیاوریم. ما به امثال کی‌روش 8 سال وقت می‌دهیم و هیچ دستاوردی به همراه ندارد ولی تا سرمربی ایرانی می‌نشیند روی نیمکت از او قهرمانی می‌خواهیم و سری قبل هم همین بلا را سر بنده خدا امیر قلعه‌نویی آوردیم و گفتیم چون تیم ملی را قهرمان نکردی باید بروی و الان هم داریم به همین شکل به تیم ملی فشار می‌آوریم. امیدوارم تیم ملی موفق باشد ولی اگر هم نشد باید به قلعه‌نویی حداقل تا جام جهانی بعدی فرصت بدهیم و زود با او خداحافظی نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha